15.7.2015 0 Comments

Kde je architektúra v agilných prístupoch?

Agilita sa v očiach širokej verejnosti často spája s dojmom rýchleho a akčného prístupu, a to aj na úkor kvality. Málo plánovania, málo dokumentácie, málo architektúry, veľa programovania a veľmi rýchla dodávka aspoň čiastočného výsledku. Je to však naozaj tak? Teórie projektového manažmentu nám hovoria, že ak niečo chcem dodať rýchlejšie, ako bolo naplánované, a stále splniť požadovanú funkčnosť, bude to stáť viac peňazí, prípadne to bude na úkor kvality. Scrum, ako jedna z najrozšírenejších agilných techník, sa takisto explicitne nevenuje manažmentu kvality alebo architektúre.  Treba však poznamenať, že Scrum pozn. 1je len  jeden z mnohých agilných prístupov a Scrum sa nerovná Agile. Jeden zo základných agilných princípov pozn. 2 hovorí, že návrhu a technickej kvalite treba venovať neustálu pozornosť, čím  sa zvyšuje aj agilnosť.  Na druhej strane však ďalší princíp hovorí, že najlepšie návrhy a architektúry vznikajú ako práca tímu. Nevynára sa teda potreba explicitnej roly, resp. človeka, ktorý by dbal na tieto aspekty. Aj to je možno dôvod, prečo si málokto spája agilný vývoj s návrhom architektúry alebo plánovaním. Väčšina agilných prístupov stavia na vývoji pomocou malého tímu, ktorý vyvíja určitý produkt alebo funkčnosť.  Z tohto izolovaného pohľadu jedného produktu je naozaj prirodzená orientácia prevažne na funkčné aspekty a snaha vyhovieť požiadavkám zákazníka (aj meniacim sa v čase). Len čo však tento produkt zasadíme do širšieho a komplexnejšieho prostredia, vynorí sa množstvo ďalších aspektov, ktoré v izolovanom pohľade nehrali až takú veľkú rolu. Napríklad výber technológií musí zrazu brať do úvahy existujúcu infraštruktúru, spôsob načítavania dát musí zohľadňovať dostupné dátové zdroje,  vývoj používateľského rozhrania musí brať na zreteľ existujúce dizajnové manuály atď.   Bez zohľadňovania týchto aspektov (architektúry riešenia) vzniká napriek aplikovaniu dynamického agilného prístupu vysoké riziko neúspechu.   Rozoberme si preto tieto dve situá ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (14. časť): Small Business Server

09.11.2016 14:57

Pojem Small Business Server (malý firemný server) začala používať spoločnosť Microsoft ešte v roku 2000 na označenie servera, ktorý ­dokázal plniť úlohy niekoľkých samostatných serverov. Aplikačná vrs ...

ITPro

Industry 4.0: Fikcia alebo už realita?

09.11.2016 14:52

Štvrtá priemyselná revolúcia je pomenovanie rozsiahlych zmien prudko vstupujúcich do súčasného priemyslu. Nositeľom týchto zmien je digitalizácia výroby a optimalizácia všetkých podnikových procesov v ...

ITPro

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

09.11.2016 14:47

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je v ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá