Image
6.4.2016 0 Comments

Kamenné predajne vs. e-shopy

Svetový aj slovenský trend je príklon k nákupom on-line, na internete nakupuje čoraz viac Slovákov. Je však pravda, že budúcnosť je v nakupovaní on-line a kamenné predajne postupom času zaniknú?  Čo Slovákov láka pri nákupoch v e-shopoch? » Kamenné predajne majú svojich stálych zástancov, ktorí tvrdia, že by nikdy nenakúpili on-line. Nesporná výhoda je to, že pri takomto nákupe si zákazníci tovar priamo v obchode vyskúšajú. Zároveň je pre istú skupinu ľudí dôležitý aj zážitok z nakupovania a priameho kontaktu s predávajúcim. Kamenné predajne tak majú svoje miesto na trhu a aj si ho ponechajú. Trend však ukazuje, že už aj najtradičnejší zákazníci pomaly objavujú výhody nákupov on-line. Oslovuje ich najmä nižšia cena, úspora času a komfort takéhoto nákupu. Pri nákupoch cez e-shopy odpadnú mnohé nepríjemnosti z väčších obchodov – tlačenice, dlhé čakanie, potreba dopravy tovaru či malý výber sortimentu.  Nárast záujmu o nákupy on-line dokazujú aj štatistiky – dovedna za rok 2015 minuli Slováci v e-shopoch zhruba 703 miliónov eur, čo ­predstavuje nárast asi o 15 %. Podiel e-commerce na celkovom retaile Slovenska je o niečo viac ako 11 % a odborníci naďalej vidia potenciál na rast.  Práva máte rovnaké Pre nových zákazníkov býva pred prvým nákupom najväčšou prekážkou prekonať obavy o bezpečnosť nákupu a neznalosť svojich práv pri nákupe. Ochrana spotrebiteľa je zakotvená v európskej aj národnej legislatíve, pričom platí, že pri nákupoch v kamenných aj internetových obchodoch má zákazník rovnaké práva. Tovar, ktorý si zákazník kúpi on-line, musí byť bezpodmienečne na rovnakej kvalitatívnej úrovni ako identický tovar v kamennom obchode, inak má právo na nápravu. Pri nakupovaní on-line zákazník túto kvalitu vopred odhadnúť nevie, riešenie však existuje. Jednotlivé produkty možno medzi sebou jednoducho porovnať prostredníctvom internetových porovnávačov, ako je Heureka alebo Pricemania. Zákazník tak získa možnosť rozhodovať sa nielen na základe kvality a ceny, ale aj prost ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Farebná tlač v profesionálnej kvalite pre každého

08.11.2016 00:00

OKI Smart Colour Solutions Event  Spoločnosť OKI sa posledné tri roky orientovala najmä na multifunkčné tlačiarne do kancelárskeho prostredia a posunula sa od predaja produktov k predaju komplexných ...

Magazín

Ako na výrobu technologických produktov v Číne

08.11.2016 00:00

Ste startup, ktorý ukončil vývoj produktu a chystá sa na veľkosériovú výrobu? Hľadáte dodávateľa, ktorý vám ponúkne čo najlepšie podmienky? Poďte sa pozrieť, ako sa vyrába v Číne. O praktické skúseno ...

Magazín

Budúcnosť patrí high-endu

08.11.2016 00:00

Ako naznačujú výsledky prieskumov trhu agentúry CIPA (Camera & Imaging Product Association), predaj digitálnych fotoaparátov od roka 2010 vytrvalo klesá. Z pôvodných 121,5 milióna kusov do roku 20 ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá