Image
13.8.2016 0 Comments

Recenzia: KTM MACINA LYCAN 27.5 10 CX4 2016 / V teréne aj na ceste ako doma

» E-bike od KTM sme testovali už na jeseň minulého roka, vtedy sme však mali k dispozícii model s pevným rámom a odpruženou prednou vidlicou, vhodný viac na cestu a do nenáročného terénu. Tentoraz sme však mali k dispozícii celoodpruženú novinku na rok 2016. Tento model je určený používateľom, ktorí obľubujú predovšetkým jazdu v teréne a po horských cestičkách, kde sa často nevyhnete strmým stúpaniam či zjazdom a rovnej cesty si veľa neužijete. Na tento účel je e-bike vybavený odpružením prednej vidlice aj zadným závesom kolesa s hydropneumatickými tlmičmi. To je kombinácia, ktorá vám zabezpečí pohodlnú jazdu v akomkoľvek zjazdnom teréne. Po poľnej či lesnej ceste si to môžete šinúť ako po asfaltke. E-bajk používa výkonnú pohonnú  jednotku Bosch Performance CX s krútiacim momentom až 75 Nm, napájanú Li-Ion akumulátorom s kapacitou 400 Wh, ktorý podľa spôsobu používania môže zabezpečiť dojazd až 40 - 100 km podľa profilu trate, hmotnosti jazdca a ďalších faktorov. Pohonná jednotka je umiestnená v strede v priestore pedálov. Principiálne ide o posilňovač príšľapu, takže e-bike ide iba vtedy, ak šliapete. Účinok posilňovača môžete meniť v 4 stupňoch alebo ho úplne vypnúť. Bez ohľadu na nastavenie úrovne príšľapu sa pri ­dosiahnutí rýchlosti 25 – 26 km/h pohon vypne  (25 km/h je podmienka stanovená zákonom aby bol stroj zaradený do kategórie bicykel)a vyššou rýchlosťou už idete vlastnými silami. Najviac energie vydávate pri rozjazde, stúpaní alebo v protivetre a v týchto situáciách motor pomáha. Prehadzovačka má 10 koliesok vzadu a jedno vpredu. Prevody sú volené viac na jazdu v teréne, to, samozrejme, nevylučuje ani jazdu po cestách. V strednej časti na riadidlách je umiestnený centrálny ovládací panel s podsvieteným bielym LCD displejom, na ľavej rukoväti sa nachádza trojtlačidlový ovládač s prepínaním výkonu príšľapu a zobrazenia informácií palubného počítača. ­Displej zobrazuje údaje o jazde, rýchlosť, čas, maximálnu rýchlosť, vzdialenosť a pod. a takisto údaje pohonného systému, ako je zvolený ­stupeň príšľapu, stav batérie a aktuálny výkon motora. Kotúčové hydraulické brzdy sú veľmi účinné aj pri prudších zjazdoch. Tlmiče na predného aj zadného kolesa možno uzamknúť.

Skúsenosti z testovania

Testovaný stroj mal 27,5" kolesá so širokými plášťami. Na e-bike sme vyskúšali jazdu po asfaltke, ale aj po poľnej a lesnej ceste. Pri jazde terénom oceníte kompletné odpruženie, ktoré pracuje naozaj veľmi dobre a umožňuje jazdu náročnejším terénom bez toho, aby z vás „vytriaslo dušu“. Široké pneumatiky si výborne poradili na zaprášenej poľnej ceste, štrku aj v lese. Prevod viac do spomalenia umožňuje jazdiť po bežných cestách s nastavením príšľapu na minimum, čím šetríte energiu v batérii. V teréne zasa vďaka ovládaniu na rúčke môžete veľmi rýchlo pridať výkon v prípade potreby. S 10-stupňovým prevodom ťažko nájdete kopec, na ktorý by ste sa nevyštverali, viac bude záležať na vašom jazdeckom umení. Batéria je zaistená zámkom, nabíja sa priloženou nabí­jačkou priamo na e-bike alebo mimo neho asi 3,5 hodiny.

PARAMETRE

Pohon: Bosch Performance CX, 36 V, 75 Nm
Batéria: Powerpack 11,1 Ah – 400 Wh
Displej: Intuvia LCD Display, Remote /Walkassist
Farba: čierna – matt (neónová žltá + červená)
Rám: Macina Lycan 27.5″ Alloy trippleb. /Alloy 4-linkage, System KTM PDS-2 – 125 mm
Tlmič: RockShox Monarch RL-C2
Vidlica: RockShox Recon silver 27.5-120-SA-TK-T-15TA
Brzdy: Shimano Deore M615, Rotor 180/180
Riadiace páčky: Shimano Deore M610-10
Prehadzovačka: Shimano SLX M675 GS-shadow plus
Kazeta: Shimano HG50-10 11-36
Ráfiky: KTM Line Trail 27,5" Ambrosio/Deore Shimano Deore CL – 100/15TA // 142/12
Plášte: Schwalbe Rocket Ron 57-584, Evo, TL-easy, Ssk
Hmotnosť: 20,9 kg
Cena: 3399 EUR
Zapožičal: ride.sk

PLUSY, MÍNUSY

+ Výkonný pohon Bosch, výborné jazdné vlastnosti, kvalitná konštrukcia, kompletné odpruženie
- Nenašli sme

VERDIKT

KTM MACINA LYCAN 27.5 10 CX4 2016 má aj veľmi pekný dizajn. Všade, kde sme sa s ním objavili, budil zaslúženú pozornosť. Udávaný dojazd je v prípade tohto typu elektrických bicyklov veľmi orientačný a záleží na mnohých faktoroch. Veľká výhoda je to, že ani v prípade vybitia batérie sa nič nedeje, e-bike používate ako normálny bicykel, nepocítite žiadny prídavný odpor pri jazde. O krátky test sme požiadali aj ­Tomáša Hostinského, šesťnásobného majstra Slovenska za roky 2009 – 2013, majstra Rakúska za rok 2011 a absolútneho majstra Slovenska za rok 2012 v Country Crosse a Enduro Trophy, ktorý je v teréne ako doma, i keď na crossovej motorke. Z jeho vyjadrenia vyberáme: „Nikdy som na e-bike nejazdil, ale po vyskúšaní sa mi veľmi páčil. Vedel by som si predstaviť vybrať sa na takomto e-bike na dlhšie cyklotúry po horách. Elektromotor je v tomto ­prípade veľký pomocník hlavne pri náročných výjazdoch.“  My s ním musíme iba súhlasiť a dávame palec hore.

Zobrazit Galériu
KTM

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Recenzie

Inovovaná služba DOCKitIN

08.11.2016 11:51

V septembrovom čísle sme predstavili túto zaujímavú službu, ktorá umožňuje spravovať vaše osobné papierové dokumenty, prípadne dokumenty živnostníka či malej firmy. Poskytne vám prístup do mobilnej ap ...

Recenzie

TOP WIN

08.11.2016 11:41

AutoCAD 360 Pre tých, ktorí sa chystajú vkročiť do sveta nákresov, náčrtov, návrhov a profesionálnej grafiky, je určená táto aplikácia. K dispozícii je zadarmo, no aj tak poskytuje niekoľko zaujímavý ...

Recenzie

Ochrana pre celú firmu: AVG Internet Security Business

08.11.2016 11:38

AVG sa i po odkúpení Avastom naďalej používa a napreduje. Výsledkom je nový build Internet Security, určený do podnikového prostredia (ďalej už iba ISB). Pozrime sa, čo a ako v rámci tohto balíka fung ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá