SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Investorom chýbajú vhodné typy startupov

Tlačové správy
0

Viac ako tri štvrtiny investorov v minulom roku zvýšili počet svojich investícií do startupov. Osem z desiatich investorov sa však domnieva, že objem dostupných finančných zdrojov prevyšuje súčasné možnosti investovania do startupov. Tieto zistenia vyplynuli z prieskumu KPMG na Slovensku – Startup Survey 2016.

Podľa výsledkov prieskumu zvýšilo minulý rok počet svojich investícií do startupov 77 % investorov. Štvrtina respondentov zároveň uviedla, že výška ich investície za posledný rok dosiahla 50 – 100,000 eur. Štyria z desiatich investorov dokonca uviedli, že do slovenských startupov už investovali viac ako 1 milión eur.

Podľa analýzy KPMG je pravdepodobné, že v ekosystéme bude tento rok preinvestovaných okolo 30 miliónov eur. Takmer tretina oslovených investorov sa totiž vyjadrila, že je schopná a ochotná investovať do startupov v sledovanom období 5 a viac miliónov eur. Až 82 % investorov sa ale domnieva, že objem dostupných finančných zdrojov prevyšuje možnosti investovania do startupov.

Investori v prípade zvažovania investície do startupu hodnotia prioritne kvalitu tímu, vlastnosti produktu/služby a obchodný potenciál.

Najzaujímavejšie projekty z pohľadu investorov pôsobia v segmentoch fintech (technologické riešenia pre finančný sektor), cyber security (riešenia na zaistenie bezpečnosti v digitálnom priestore) a enterprise software (softvérové riešenia pre podnikateľov). Z výsledkov Startup Survey 2016 však vyplynulo, že slovenské inovatívne firmy vznikajú najčastejšie v segmentoch business services (služby pre biznis) a hardware (hardvérové riešenia). Oba segmenty sú však atraktívne iba pre štvrtinu investorov.

Zástupcovia startupov, investorov aj korporácií sa v prieskume KPMG zhodli na faktoroch, ktoré majú najväčší vplyv na ďalší rast tohto typu firiem. V prvej trojici sa umiestnili kvalita tímu, získanie dostatočného objemu finančných prostriedkov a dosah na medzinárodné trhy.

Takmer polovica zástupcov startupovej komunity sa domnieva, že najväčšou výzvou pri dohadovaní investičných podmienok je doba trvania tohto procesu. Zo skúseností odborníkov z KPMG vyplýva, že zvyčajne to trvá 3 - 6 mesiacov, kým strany dospejú k vzájomnej dohode. Pre takmer dve tretiny investorov je najväčšou výzvou ohodnotenie a odhad ceny jednotlivých projektov.

Najlepšie startupy tohto roka sa predstavili na finále startupovej akcie roka – Startup Awards 2016. Tímy súťažili v štyroch kategóriách, cenu pre najlepší projekt v kategórii Art & Design odovzdával zástupca KPMG na Slovensku – Marek Masaryk. KPMG podporuje toto výnimočné podujatie už od roku 2011.

Redakcia

Všetky autorove články
startupy

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať