Image
9.12.2015 0 Comments

Internet vecí v maloobchode budúcnosti

Navigácia Prvý a často najdôležitejší faktor, ktorý rozhoduje o tom, či si zákazník niečo kúpi alebo nie, je ten, aby do predajne vôbec vstúpil. Navigovanie zákazníka do budovy obchodného centra vďaka GPS v smartfónoch je triviálna záležitosť. Problém však nastane po vstupe do budovy, kde navigácia GPS nefunguje. A práve táto finálna navigácia do predajne alebo v prípade väčších predajní priamo k exkluzívnej akciovej ponuke či k luxusnému tovaru s najvyššou maržou je kľúčová. V súčasnosti ponúka najperspektívnejšie riešenie sústava rádiových majákov iBeacon. Ide o malé zariadenia s rozmermi niekoľko málo centimetrov, najnovšie aj hrubšie nálepky s rozmermi 2 × 2 cm, ktoré možno vhodne rozmiestniť v priestore. Využívajú komunikačné rozhranie Bluetooth 4.0 Low Energy s dosahom maximálne 50 metrov. Rádiové majáky nie sú priamo pripojené k internetu, napriek tomu sú kľúčovými komponentmi typického riešenia IoT (Internet of Things). Údaje vyslané z majáka sú v mobilnej aplikácii spárované s údajmi z cloudu, napríklad o aktuálnej ponuke či zľave na tovar, v blízkosti ktorého je iBeacon umiestnený. Pre menej časté aktualizácie ponuky alebo údaje o rozmiestnení predajní, oddelení a podobne postačia aj statické údaje v aplikácii, ktoré sa v prípade potreby aktualizujú spolu s aplikáciou. Pokiaľ sa používateľ mobilného telefónu s vhodnou aplikáciou dostane do dosahu niektorého z majákov, prístroj prijme od neho príslušné informácie a aktivuje aplikáciu alebo informuje používateľa, napríklad pomocou notifikácie. Aplikácia následne zobrazí prezentovanú informáciu, napríklad že v predajni, okolo ktorej používateľ aplikácie práve prechádza, je akcia na určitý druh tovaru. Sofistikovanejšie aplikácie ukážu aj smer a vzdialenosť a dokážu rozoznať, či zákazník do obchodu vstupuje alebo z neho odchádza, a podľa toho vykonať príslušné akcie.   Navigácia pomocou majákov iBeacon od poľskej firmy Estimote Proces nakupovania V súvislosti s procesom nakupovania sa veľké nádeje vklada ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Farebná tlač v profesionálnej kvalite pre každého

08.11.2016 00:00

OKI Smart Colour Solutions Event  Spoločnosť OKI sa posledné tri roky orientovala najmä na multifunkčné tlačiarne do kancelárskeho prostredia a posunula sa od predaja produktov k predaju komplexných ...

Magazín

Ako na výrobu technologických produktov v Číne

08.11.2016 00:00

Ste startup, ktorý ukončil vývoj produktu a chystá sa na veľkosériovú výrobu? Hľadáte dodávateľa, ktorý vám ponúkne čo najlepšie podmienky? Poďte sa pozrieť, ako sa vyrába v Číne. O praktické skúseno ...

Magazín

Budúcnosť patrí high-endu

08.11.2016 00:00

Ako naznačujú výsledky prieskumov trhu agentúry CIPA (Camera & Imaging Product Association), predaj digitálnych fotoaparátov od roka 2010 vytrvalo klesá. Z pôvodných 121,5 milióna kusov do roku 20 ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá