Image
14.1.2015 0 Comments

Infografika: Po čom naozaj túžia zákazníci e-shopov?

eshop.jpg Za najdôležitejšie atribúty e-shopov považujú ľudia kvalitne napísané technické informácie o produktoch a dostupnosť tovaru na sklade. Na výber on-line obchodu využíva nadpolovičná väčšina zákazníkov porovnávače tovaru. Výsledky pochádzajú z aktuálneho výskumu E-Commerce 2014, ktorý pre Asociáciu pre elektronickú komerciu pravidelne realizuje spoločnosť MEDIARESEARCH. Vo výskume sa zúčastnilo 1730 respondentov z aktívnej internetovej populácie.

Pri výbere tovaru v e-shope považujú internetoví používatelia za zásadné, aby stránka produktu obsahovala kvalitne napísané technické informácie. Na druhom mieste je pre zákazníkov dôležitá dostupnosť tovaru na sklade, čo im zabezpečí včasnú dodávku objednávky, a na treťom mieste je potom doprava zadarmo. Ďalšie dôležité atribúty pri výbere e-shopu sú najnižšie ceny, kvalitné zobrazenie tovaru (napríklad fotografia produktu, jeho otočenie v priestore a tak ďalej) a dobrá štruktúra vyhľadávania v obchode, aby sa používateľ ľahko zorientoval.

Platbu za tovar objednaný on-line ľudia preferujú vybavovať bankovým prevodom (27 %), hneď druhá najvyužívanejšia metóda je potom použitie platobnej karty (vo štvrtine prípadov) a 24 % používateľov využíva dobierku. Iba 12 % ľudí dáva prednosť osobnému prevzatiu tovaru v pobočke obchodu.

Negatívne používatelia vnímajú povinnú registráciu pred dokončením objednávky: dvom tretinám ľudí táto požiadavka nevyhovuje a 13 % z nich dokonca od nákupov odradí.
Pomerne dôležitým prvkom e-shopov sa podľa výskumu MEDIARESEARCH ukazujú aj odborné certifikáty: vďaka nim e-shop u väčšiny zákazníkov budí pozitívny dojem, hoci na výber on-line obchodu nemajú priamy vplyv. Na certifikáty dá pri výbere konkrétneho obchodu 23 % používateľov.

Opýtaní odpovedali aj na otázku, aké majú podľa nich e-shopy výhody oproti kamenným obchodom. Najviac oceňujú možnosť jednoduchého porovnania ponúk jednotlivých on-line obchodov, úsporu času, možnosť objednania tovaru kedykoľvek, pohodlné dodanie a výhodnejšie ceny.

Medzi nadštandardné služby, ktoré by používatelia radi v e-shopoch využívali v budúcnosti, patrí predĺžená záruka na tovar, odvoz starého spotrebiča alebo okamžitá expedícia (napríklad kuriérom).

  1501_Po cem zakaznici eshopu touzi.jpg


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

Slovenskí žiaci zaostávajú v matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti

07.12.2016 00:07

Slovensko v porovnaní s priemerom krajín OECD zaostáva vo všetkých troch oblastiach – matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti. Výsledky slovenských 15-ročných žiakov sú podľa medzináro ...

Prieskumy trhu

Analytici zverejnili hlavné predpovede o digitálnej budúcnosti

07.12.2016 00:13

Hlavné predpovede na rok 2017 a nasledujúce roky vychádzajú z troch hlavných vplyvov postupujúcej digitálnej inovácie: skúseností a zapojenia používateľov (zákazníkov), inovácie v oblasti biznisu a se ...

Prieskumy trhu

Predaj tabletov klesá aj v treťom štvrťroku. Najviac to pocítili Apple a Samsung, Amazon, naopak, raketovo rastie

08.11.2016 00:10

Podľa predbežných údajov spoločnosti IDC v treťom štvrťroku 2016 (3Q16) pokračoval na svetových trhoch prepad dodávok tabletov. Hoci dodávky v 3Q16 vzrástli v porovnaní s druhým štvrťrokom 2016 o 9,8 ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá