26.1.2015 0 Comments

IBM štúdia odhaľuje budúcnosť automobilového priemyslu

Spoločnosť IBM zverejnila výsledky svojej najnovšej štúdie o automobilovom priemysle - IBM Automotive 2025 Global Study. Podľa tejto štúdie v nasledujúcich rokoch dôjde k zmenám, ktoré významným spôsobom prekročia hranice súčasného automobilového priemyslu. Štúdia predpovedá, že zatiaľ čo automobilové odvetvie ponúkne ľuďom viac zážitkov z jazdy, naopak existencia áut bez šoféra, alebo plne automatizované riadenie áut, nebude takou samozrejmosťou, ako si mnohí dnes myslia.

Výsledky IBM Automotive Global Study 2025 vychádzajú z rozhovorov so 175 manažérmi v automobilovom priemysle, v 21 krajinách, ktoré boli zamerané na očakávania zákazníkov, stratégiu rastu, požiadavky na mobilitu či možné narušenie ekosystému automobilového priemyslu. Výsledky štúdie nazvanej Automotive 2025: Odvetvie bez hraníc publikoval IBM Institute for Business Value.

"Zatiaľ čo v posledných rokoch sme boli svedkami mohutnej obnovy automotive, novou identitou tohto odvetvia je rast otvorenosti, vrátane toho, že sa búrajú tradičné hranice. Táto transformácia prináša so sebou viacero výhod, ktorých význam môže byť porovnateľný so zavedením automatizovaných montážnych liniek v automobilkách," hovorí Alexander Scheidt, líder pre automobilový priemysel, z divízie konzultačných služieb spoločnosti IBM.

Do roku 2025 nám automobilový priemysel prinesie personalizovaný zážitok z jazdy autom, pričom spotrebiteľ, či už ako šofér, alebo pasažier vozidla, bude môcť zážitok z cestovania autom prispôsobiť svojim požiadavkám. Zákazníci dnes, si oveľa viac ako kedykoľvek predtým, želajú dokonalejší zážitok z jazdy autom v kombinácii s najnovšími digitálnymi technológiami. Nechcú iba šoférovať auto, ale chcú využiť aj príležitosť inovovať a spolupodieľať sa na kreovaní info-zábavných služieb, ktoré tvoria stále dôležitejšiu súčasť výbavy vozidiel.

Podľa výsledkov najnovšej IBM štúdie došlo v posledných rokoch k výrazným zmenám v očakávaniach užívateľov automobilov. Podľa 63 percent manažérov dopytovaných v prieskume ku štúdií, je práve oblasť služieb mobility a zdieľania áut ideálnym priestorom pre väčšiu spoluprácu so spotrebiteľmi. Až 59 percent z nich je presvedčených, že automobilky by mohli viac spolupracovať so spotrebiteľmi v oblasti dizajnu a 54 percent z dopytovaných vidí vhodnú spoluprácu so zákazníkmi pri marketingových kampaniach.

52 percent manažérov chce viac spolupracovať so spotrebiteľmi v oblasti popredajného servisu, a podľa štyroch pätín z nich, bude pre budúci vývoj automobilového priemyslu kľúčové vytvorenie lepšieho zážitku z jazdy autom zapojením kognitívnych technológií. Až 57 percent z nich verí, že sociálne siete pre autá budú v roku 2025 miestom určeným na komunikáciu vozidiel, a poslúžia im na zdieľanie informácií o dopravnej situácii, počasí, ako aj špecifických informácií od výrobcov automobilov. Ak napríklad automobilka neočakávane zistí technický problém na nejakom modeli áut, bude môcť oveľa jednoduchšie komunikovať s inými autami toho istého modelu, aby rýchlejšie identifikovala, čo tento technický problém spôsobuje.

V protiklade so všeobecnými očakávaniami je najnovšia IBM štúdia skeptická a nepredpokladá, že do roku 2025 budú autá bez šoféra plne integrované do cestnej premávky. Len osem percent manažérov podľa jej výsledkov predpokladá, že autá bez šoféra budú do roku 2025 samozrejmosťou a len 19 percent z nich očakáva, že rutinou bude plne automatizované prostredie - čo znamená, že riadiaci systém automobilu bude schopný zvládať všetky štandardné situácie bez dohľadu vodiča, ktorý bude môcť vykonávať iné úlohy nesúvisiace s riadením vozidla.

Podľa IBM Automotive 2025 Global Study bude najvýraznejším zdrojom rastu automobilového priemyslu nárast pridanej hodnoty vozidiel, čo je v protiklade s dnešným rastom počtu predaných áut. Zatiaľ čo tretina manažérov zapojených do prieskumu je presvedčená, že sa dokážu postupne pripraviť na nové výzvy, ktoré ich čakajú, len pätina z nich je presvedčená, že sú na ne pripravení už dnes.

Komplexné výsledky štúdie nájdete na:
http://www.ibm.com/business/value/auto2025


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Ako by mohli byť Slováci bohatší? Alternatívou sú Indexové fondy

08.12.2016 13:00

Skupina Across Private Investments (Across) si 9. januára 2017 pripomenie 15. výročie pôsobenia na slovenskom finančnom trhu. Špecializujeme sa na privátne investície. Pracovný tím tvoria skúsení inve ...

Tlačové správy

Nový monitor Philips s PowerSensorem nabízí ekologický výkon

08.12.2016 12:00

Společnost MMD představuje nový 24palcový LCD monitor, který zohledňuje zdraví uživatelů i naší planety. Přichází ve dvou variantách jako 240B7QPJEB a 240B7QPTEB a nabízí ekologické a uživatelsky přív ...

Tlačové správy

Nové domény si za lacnejšie kúpite aj v roku 2017

08.12.2016 11:15

Správca národnej domény .sk, spoločnosť SK-NIC, a. s., predlžuje platnosť akcií na podporu rastu počtu slovenských domén, ktorých už dnes máme na Slovensku viac ako 350-tisíc. Firmy aj jednotlivci bud ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá