Image
27.5.2014 0 Comments

Hlásiče dymu budú vo voľnom čase šíriť reklamu. Existujú obavy zo zneužitia dát.

hlasic_dymu.jpg Ako sme vás už informovali, Google má v úmysle poskytovať cielené reklamy pomocou inteligentných chladničiek, termostatov a ďalších zariadení pripojených k internetu. A určite nebude sám.

Internet vecí tak umožní rozšíriť funkcie bežného vybavenia domácností. Tento spôsob využitia však vyvoláva nové obavy o súkromie ľudí, ktorí tieto produkty používajú.

Finančná správa podaná Googlom v decembri, ktorú si všimol denník Wall Street Journal minulý týžeňi, opisuje, že spoločnosť má v úmysle poskytovať reklamy v takmer akomkoľvek zariadení podporujúcom pripojenie k internetu.

„Očakávame, že budú pribúdať mobilné zariadenia postupne, ako na trhu bude narastať pomer 'inteligentných' zariadení," uviedol Google v liste adresovanom vedeniu finančného odboru americkej komisie pre cenné papiere a burzy. Toto vyhlásenie bolo súčasťou vysvetlenia, prečo Google nechce zverejniť svoje mobilné výnosy oddelene.

„O niekoľko rokov budeme my a ďalšie spoločnosti napríklad zverejňovať reklamy a ďalší obsah na chladničkách, v automobiloch, termostatoch, okuliaroch alebo hodinkách, aby sme vymenovali len niekoľko možností," uviedla firma na vysvetlenie. V liste Google oznámil, že u svojich používateľov v budúcnosti počíta so zobrazovaním reklám na „stále širšej škále zariadení". „Preto," pokračovalo vysvetlenie, „sú naše reklamné systémy stále viac nezávislé od konkrétneho typu zariadenia."

Spoločnosť uviedla, že namiesto prípravy samostatných reklamných kampaní pre stolové počítače, mobilné a ďalšie druhy zariadení chce rozvíjať kampane nezávislé od zariadení schopných dynamicky poskytovať cielené reklamy „správnemu používateľovi v pravom čase v akomkoľvek zariadení, ktoré je na to práve najvhodnejšie".

Niekomu sa taká predstava budúcnosti môže zdať výhodná pre spotrebiteľov. Ale obhajcovia súkromia to vidia inak. Napríklad organizácie ako Electronic Frontier Foundation (EFF) alebo Electronic Privacy Information Center (EPIC) vyjadrili obavy o možnosť prieniku do súkromia vo svete, kde je veľa vecí, ktoré ľudia používajú každý deň, pripojených k internetu.

Americká Federálna obchodná komisia (FTC) uznala potrebu podrobnejšieho rozboru potenciálneho zabezpečenia a súkromia v dôsledku takzvaného internetu vecí (IoT). „Spotrebitelia už môžu používať svoje mobilné telefóny na odomknutie svojho auta, zhasnutie svetiel v dome alebo nastavenie termostatov a ich životne dôležité funkcie, ako krvný tlak, EKG alebo hladiny cukru v krvi, môžu vzdialene monitorovať ich lekári," konštatovala FTC vlani v novembri pri zvolaní workshopu o otázkach súkromia a bezpečnosti IoT. „V nie príliš vzdialenej budúcnosti spotrebitelia prichádzajúci k obchodu budú môcť prijímať správy od ich chladničky, že im dochádza mlieko," uviedla FTC.

Veľké znepokojenie nad plánmi Googlu a ďalších spoločností poskytovať cielené reklamy do domácností vyvoláva zvýšenie rizika zneužitia zákazníckych dát, domnieva sa Marc Rotenberg, prezident EPIC.

Rotenberg poukázal na fakt, že Google „bežne integruje používateľské dáta, ktoré sám získa. Podľa nás to vyvoláva vážne obavy a FTC by sa na tento problém mala zamerať tak z ohľadu na ochranu osobných údajov používateľov, ako aj pre možnú hrozbu zneužitia monopolného postavenia," dodal.

Podobné obavy začína budiť aj Facebook v súvislosti s akvizíciou aplikácie WhatsApp. „Internetoví používatelia sa spoliehali na nezávislosť a diskrétnosť WhatsApp a poskytli spoločnosti podrobné osobné údaje vrátane súkromných textov priateľom," upozornila organizácia EPIC v liste adresovanom FTC. „Navrhovaná akvizícia preto spôsobí, že pôvodne súkromné ​​dáta používateľov WhatsApp môžu byť využité na poskytovanie cielenej reklamy," dodala organizácia.

Takéto obavy sa týkajú aj plánov Googlu a ďalších spoločností na využitie dát z IoT na poskytovanie cielených správ. Rotenberg zastáva názor, že „Google by nemal sledovať, čo ľudia robia v súkromí svojho domova".

Zdroj: ComputerWorld


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Bezpečnosť

Hacking kreditky za šesť sekúnd. Zločinci môžu bez problémov získať všetky údaje o platobnej karte

08.12.2016 00:13

Vedci z Newcastle University prišli na spôsob, ako môžu zločinci za menej ako 6 sekúnd zistiť číslo, dátum platnosti a bezpečnostný kód na kreditnej alebo debetnej karte Visa. Je to vraj „nebezpečne ľ ...

Bezpečnosť

Čísla kreditiek už nelákajú. Kyberzločinci sa zameriavajú na lekárske záznamy, čísla sociálneho zabezpečenia a útoky DDoS.

07.12.2016 00:12

V dnešnej modernej a čoraz viac prepojenej dobe sú dáta používateľov, korporácií či štátnych inštitúcií pod neustále rastúcim tlakom. Tieto dáta predstavujú poklad v rukách kyberkriminálnikov a  trend ...

Bezpečnosť 2

Ovplyvnilo Rusko americké prezidentské voľby? Podľa expertov boli niektoré hlasovacie prístroje infikované

06.12.2016 00:16

Podľa kyberbezpečnostnej firmy FireEye ruská vláda počas kampane pred americkými prezidentskými voľbami nielen vykonávala hackerské útoky, ale využívala aj sociálne siete na ovplyvňovanie názorov. Šír ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá