Image
10.9.2014 0 Comments

Google reaguje na kritiku vydavateľov z EÚ: Vyhľadávač sme vyvinuli pre používateľov, nie pre weby

google_search.jpg Eric Schmidt v reakcii na kritiku európskych vydavateľov, ktorí tvrdia, že Google zneužíva svoju dominantnú silu na trhu, ponúkol trochu prekvapivú definíciu svojho vyhľadávača.

Niektorí európski vydavatelia počas víkendu v reklamných blokoch tvrdili, že Google dáva vo výsledkoch hľadania svojho vyhľadávača prednosť vlastným produktom - mapám, YouTube či službe Google Shopping. Schmidt k tomu uviedol, že „vzhľadom na závažnosť týchto obvinení treba uviesť veci na pravú mieru tak, aby si ľudia na celú vec sami mohli urobiť vlastný názor".

Následne Schmidt vyhlásil, že Google predsa nie je celkom nevyhnutne bránou do internetu tak, ako vydavatelia tvrdia. Podľa predstaviteľa Googlu ľudia - či už pri hľadaní správ, kupovaní produktov, rezervácii leteniek, alebo hľadaní recenzií reštaurácií - oveľa pravdepodobnejšie pôjdu priamo na špecializované webové stránky, ktoré poznajú a veria im, ako na Google. Mobilní používatelia potom využívajú špeciálne aplikácie na kontrolu výsledkov športových zápasov či zdieľanie fotografií. „Najsťahovanejšia aplikácia v Európe nie je Google, je to Facebook Messenger," uviedol Schmidt.

„A nie je pravda, že by sme svoje vlastné produkty ponúkali prednostne pred tými konkurenčnými," dodal. „Odpovede na otázky používateľov potom v mnohých prípadoch zobrazujeme priamo vo vyhľadávači hore na prvej stránke vyhľadávania (ostatne Google sme vytvorili pre používateľov, nie pre webové stránky)," dodal Schmidt a ponúkol niekoľko reálnych príkladov.

Opýtajte sa nášho vyhľadávača na to, aké bude počasie, a my vám presné hodnoty zobrazíme priamo v ňom. To znamená, že webové stránky s počasím sa umiestňujú nižšie a ide na ne menej ľudí. No my si myslíme, že tento prístup je dobrý pre používateľov, a preto je správny.

Rovnaké to je, ak si chcete niečo kúpiť (či už ide o poistenie, alebo topánky). Snažíme sa zobrazovať rôzne ponuky a webové stránky, kde si danú vec priamo môžete zakúpiť - nie odkazy na špecializované vyhľadávače, kde musíte svoje požiadavky zopakovať. V dôsledku toho sa odkazy na tieto vyhľadávače opäť zobrazujú nižšie.

Ak vás zaujíma, kde je najbližšia lekáreň, zobrazí sa mapka Google Maps s touto informáciou, a to len preto, že podľa nás je to skvelé riešenie pre používateľov.

V závere svojho príspevku na oficiálnom blogu Schmidt citoval výňatok z rozhodnutia Európskej komisie, podľa ktorého nemožno zaviesť striktný a ku všetkým spravodlivý prístup. Keby totiž takýto prístup bol zavedený, „vrátili by sme sa v čase do obdobia, keď Google zobrazoval len niekoľko navzájom nerozoznateľných výsledkov hľadania, tzv. modré odkazy. A to by európskych používateľov pripravilo o inovácie, ktoré pre nich Google vyvinul."

Zdroj: ComputerWorld


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

Poštová banka sa modernizuje, čoskoro predstaví mobilnú aplikáciu

11.01.2017 00:02

Poštová banka začína nový kalendárny rok s novým logom a novým moderným vizuálom. Tradičná slovenská banka, ktorú vzhľadom na dostupnosť základného balíka služieb na každej pošte využívali hlavne star ...

Internet

Aplikácia Screens pre Android umožní vytvoriť zástupcu na spustenie aplikácií v režime rozdelenej obrazovky

05.01.2017 00:10

Čoraz väčšie displeje smartfónov ponúkajú plochu na spustenie dvoch aplikácií naraz na rozdelenej obrazovke. Podpora tejto možnosti bola zabudovaná aj do operačného systému Android Nougat. Vývojár s p ...

Internet

Najvyhľadávanejším výrazom na Googli je znova Facebook

15.12.2016 00:13

Spoločnosť Google zverejnila rebríčky najvyhľadávanejších výrazov vo svojom vyhľadávači na Slovensku za rok 2016. Vôbec najčastejšie vyhľadávaným výrazom na slovenskej verzii Googlu je už šiesty raz p ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá