Image
10.9.2014 0 Comments

Google reaguje na kritiku vydavateľov z EÚ: Vyhľadávač sme vyvinuli pre používateľov, nie pre weby

google_search.jpg Eric Schmidt v reakcii na kritiku európskych vydavateľov, ktorí tvrdia, že Google zneužíva svoju dominantnú silu na trhu, ponúkol trochu prekvapivú definíciu svojho vyhľadávača.

Niektorí európski vydavatelia počas víkendu v reklamných blokoch tvrdili, že Google dáva vo výsledkoch hľadania svojho vyhľadávača prednosť vlastným produktom - mapám, YouTube či službe Google Shopping. Schmidt k tomu uviedol, že „vzhľadom na závažnosť týchto obvinení treba uviesť veci na pravú mieru tak, aby si ľudia na celú vec sami mohli urobiť vlastný názor".

Následne Schmidt vyhlásil, že Google predsa nie je celkom nevyhnutne bránou do internetu tak, ako vydavatelia tvrdia. Podľa predstaviteľa Googlu ľudia - či už pri hľadaní správ, kupovaní produktov, rezervácii leteniek, alebo hľadaní recenzií reštaurácií - oveľa pravdepodobnejšie pôjdu priamo na špecializované webové stránky, ktoré poznajú a veria im, ako na Google. Mobilní používatelia potom využívajú špeciálne aplikácie na kontrolu výsledkov športových zápasov či zdieľanie fotografií. „Najsťahovanejšia aplikácia v Európe nie je Google, je to Facebook Messenger," uviedol Schmidt.

„A nie je pravda, že by sme svoje vlastné produkty ponúkali prednostne pred tými konkurenčnými," dodal. „Odpovede na otázky používateľov potom v mnohých prípadoch zobrazujeme priamo vo vyhľadávači hore na prvej stránke vyhľadávania (ostatne Google sme vytvorili pre používateľov, nie pre webové stránky)," dodal Schmidt a ponúkol niekoľko reálnych príkladov.

Opýtajte sa nášho vyhľadávača na to, aké bude počasie, a my vám presné hodnoty zobrazíme priamo v ňom. To znamená, že webové stránky s počasím sa umiestňujú nižšie a ide na ne menej ľudí. No my si myslíme, že tento prístup je dobrý pre používateľov, a preto je správny.

Rovnaké to je, ak si chcete niečo kúpiť (či už ide o poistenie, alebo topánky). Snažíme sa zobrazovať rôzne ponuky a webové stránky, kde si danú vec priamo môžete zakúpiť - nie odkazy na špecializované vyhľadávače, kde musíte svoje požiadavky zopakovať. V dôsledku toho sa odkazy na tieto vyhľadávače opäť zobrazujú nižšie.

Ak vás zaujíma, kde je najbližšia lekáreň, zobrazí sa mapka Google Maps s touto informáciou, a to len preto, že podľa nás je to skvelé riešenie pre používateľov.

V závere svojho príspevku na oficiálnom blogu Schmidt citoval výňatok z rozhodnutia Európskej komisie, podľa ktorého nemožno zaviesť striktný a ku všetkým spravodlivý prístup. Keby totiž takýto prístup bol zavedený, „vrátili by sme sa v čase do obdobia, keď Google zobrazoval len niekoľko navzájom nerozoznateľných výsledkov hľadania, tzv. modré odkazy. A to by európskych používateľov pripravilo o inovácie, ktoré pre nich Google vyvinul."

Zdroj: ComputerWorld


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 1

Prečo Google v utorok večer nefungoval?

24.11.2016 00:15

V utorok večer postihol služby Googlu rozsiahly výpadok, ktorý trval zhruba dve hodiny a zasiahol vo veľkej miere krajiny strednej Európy vrátane Česka a Slovenska. Používatelia nemali prístup k vyhľa ...

Internet

Instagram konkuruje Facebooku a Snapchatu. Zavádza živé video a miznúce správy

24.11.2016 12:00

Instagram sa pri svojich novinkách už aj v minulosti inšpiroval Snapchatom a tentoraz podľa jeho vzoru pridáva aj živé videá a miznúce správy. Živé videá čoskoro umožnia používateľom jednoduchým stla ...

Internet

Sociálna sieť LinkedIn v Rusku končí, ďalší na rade je Facebook a Twitter

18.11.2016 00:06

Federálna služba pre dozor v oblasti telekomunikácií, informačných technológií a masmédií (Roskomnadzor) vo štvrtok oznámila, že nariadila poskytovateľom komunikačných služieb zablokovať prístup na Li ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá