Image
31.8.2012 0 Comments

Google pridáva firemné nástroje do Google+

google-plus.jpg Ide o prvý krok pri vytváraní podnikovej verzie sociálnej siete Google+ určenej zákazníkom služby Google Apps. Vývojári najnovšie spustili verejné testovanie prvej súpravy firemných nástrojov pre Google+. Google o svojom úmysle vytvoriť samostatnú firemnú verziu svojej sociálnej siete informoval už v minulom roku s tým, že už firemnú sociálnu sieť testuje na vlastných zamestnancoch. V stredu spoločnosť zverejnila náhľadovú verziu niekoľkých nástrojov pre Google+, prispôsobených na používanie v pracovnom prostredí a zameraných na lepšiu spoluprácu používateľov cloudovej platformy Google Apps.

„Organizácie teraz majú možnosť vyskúšať si firemné nástroje v Google+ úplne zadarmo, a to až do konca roka 2013. Medzitým budeme priebežne pridávať ďalšie funkcie vytvorené na mieru podnikom," oznámil Clay Bavor, riaditeľ produktového manažmentu pre Google Apps.

Google+ bol pôvodne spustený ako čisto spotrebiteľská sociálna sieť v polovici minulého roka, dalo sa však očakávať, že Google čo nevidieť vytvorí aj verziu pre firemných zákazníkov a využije tak rastúcu popularitu firemných sociálnych sietí (ESN). Softvér ESN ponúka funkcionalitu Facebooku či Twitteru prevedenú do firemného prostredia, v ktorom má každý zamestnanec svoj profil a môže sa tak so svojimi spolupracovníkmi ľahko deliť o dôležité informácie a dokumenty, hodnotiť najrôznejší obsah, blogovať, diskutovať alebo vytvárať komunitné skupiny.

O dodávku riešenia ESN sa starajú špecializovaní výrobcovia, ako NewsGator, Jive Software a Socialtext, ale aj veľké organizácie, medzi ktoré patrí Microsoft, Cisco, IBM či Oracle. Tie pridávajú moduly ESN do svojich podnikových aplikácií a služieb. Nemožno sa čudovať, že získanie vlastných komponentov ESN pre službu Google Apps je pre Google veľmi dôležité.

Prvá súprava firemných nástrojov pre Google+ zahŕňa okrem iného funkcie na kontrolu nad zdieľaním obsahu zverejneného v tejto sieti. Zamestnanec sa tak napríklad môže rozhodnúť, že jeho príspevok uvidia iba jeho spolupracovníci a nikto ho nesmie ďalej zdieľať s niekým zvonku. Rovnako tak možno príspevok sprístupniť aj firemným partnerom a iným organizáciám mimo firmy.

Zdroj: Computerworld.cz



Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 1

Prečo Google v utorok večer nefungoval?

24.11.2016 00:15

V utorok večer postihol služby Googlu rozsiahly výpadok, ktorý trval zhruba dve hodiny a zasiahol vo veľkej miere krajiny strednej Európy vrátane Česka a Slovenska. Používatelia nemali prístup k vyhľa ...

Internet

Instagram konkuruje Facebooku a Snapchatu. Zavádza živé video a miznúce správy

24.11.2016 12:00

Instagram sa pri svojich novinkách už aj v minulosti inšpiroval Snapchatom a tentoraz podľa jeho vzoru pridáva aj živé videá a miznúce správy. Živé videá čoskoro umožnia používateľom jednoduchým stla ...

Internet

Sociálna sieť LinkedIn v Rusku končí, ďalší na rade je Facebook a Twitter

18.11.2016 00:06

Federálna služba pre dozor v oblasti telekomunikácií, informačných technológií a masmédií (Roskomnadzor) vo štvrtok oznámila, že nariadila poskytovateľom komunikačných služieb zablokovať prístup na Li ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá