Image
11.3.2015 0 Comments

Google a Facebook – kto vyhrá vo virtuálnej realite?

google-vs-facebook.jpg Spoločnosti Google a Facebook v súčasnosti pracujú na špeciálnych platformách určených pre virtuálnu realitu. Otázkou je, ktorá z firiem svoje riešenie presadí ako prvá.

„Spoločnosť, ktorá bude schopná ako prvá ponúknuť komplexné riešenie, bude definovať štandardy, ktoré ostatní následne budú musieť používať," hovorí Dan Olds z The Gabriel Consulting Group.

„A Google aj Facebook chcú takú platformu predstaviť ako prví. Táto platforma bude musieť byť do určitej miery otvorená, ale jej vlastník bude kontrolovať, ako sa bude v čase vyvíjať. Bude teda v skvelej pozícii."

Vedúci produktový manažér Facebooku Chris Cox minulý mesiac bez bližších podrobností oznámil, že jeho spoločnosť pracuje na vývoji softvéru na virtuálnu realitu. A Coxovo vyhlásenie vyvolalo na internete veľký ohlas.

Ako hovorí Olds, ak bude Facebook schopný svoj softvér na virtuálnu realitu uviesť do života, mohol by úplne zásadne zmeniť spôsob, ako ľudia pracujú a hrajú sa on-line. Facebook však nie je jediný veľký hráč, ktorý si túto príležitosť uvedomuje.

Denník Wall Street Journal na konci minulého týždňa s odkazom na nemenované zdroje uviedol, že inžinieri Googlu v súčasnosti pracujú na novom operačnom systéme založenom na Androide, ktorý bude určený na virtuálnu realitu. Podľa WSJ na softvéri, ktorý má byť dostupný úplne zadarmo, pracujú „desiatky inžinierov". Google sa zatiaľ k veci oficiálne nevyjadril. Keby však bola informácia pravdivá, znamenalo by to, že Google a Facebook medzi sebou zasa raz súperia.

Oba giganty si v súčasnosti už konkurujú na trhu s on-line reklamou a v oblasti sociálnych sietí. Teraz sa tak stretnú aj na poli virtuálnej reality.

„Veľké technologické spoločnosti si uvedomujú, že môžu veľa stratiť, ak sa v oblasti virtuálnej reality čoskoro nepresadia," dodáva analytik Brian Blau zo spoločnosti Gartner.
„Virtuálna realita bude veľmi dôležitý trh. Je to budúcnosť zábavy. Či už je reč o filmoch, koncertoch, alebo hrách, žiadna tradičné médiá sa jej nemôžu vyrovnať," hovorí Rob Enderle z Enderle Group.

Vďaka virtuálnej realite môžu úplne zmiznúť obchodné cesty - ľudia si jednoducho nasadia headsety a budú sa cítiť, ako by sedeli vedľa svojich kolegov na druhom konci sveta. Predajcovia vďaka virtuálnej realite budú môcť potenciálnym zákazníkom ukázať, ako by ich produkt mohol v praxi vyzerať, a napríklad realitní makléri by mohli ponúkať virtuálne prehliadky domov.

„Virtuálna realita by mohla úplne zmeniť vzdelávanie a medicínu," dodáva Enderle s tým, že podľa neho bude pre Google a Facebook extrémne dôležité, aby sa tu presadili. „Čo ak sa virtuálna realita rozbehne bez veľkých hráčov?" pýta sa Olds. „Používatelia by sedeli pripojení k svojim headsetom hodiny a hodiny a nepoužívali by Facebook ani Google. A to by bolo pre obe firmy veľmi zlé."

Zdroj: computerworld.cz


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 1

Prečo Google v utorok večer nefungoval?

24.11.2016 00:15

V utorok večer postihol služby Googlu rozsiahly výpadok, ktorý trval zhruba dve hodiny a zasiahol vo veľkej miere krajiny strednej Európy vrátane Česka a Slovenska. Používatelia nemali prístup k vyhľa ...

Internet

Instagram konkuruje Facebooku a Snapchatu. Zavádza živé video a miznúce správy

24.11.2016 12:00

Instagram sa pri svojich novinkách už aj v minulosti inšpiroval Snapchatom a tentoraz podľa jeho vzoru pridáva aj živé videá a miznúce správy. Živé videá čoskoro umožnia používateľom jednoduchým stla ...

Internet

Sociálna sieť LinkedIn v Rusku končí, ďalší na rade je Facebook a Twitter

18.11.2016 00:06

Federálna služba pre dozor v oblasti telekomunikácií, informačných technológií a masmédií (Roskomnadzor) vo štvrtok oznámila, že nariadila poskytovateľom komunikačných služieb zablokovať prístup na Li ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá