Image
21.3.2014 0 Comments

GPU PowerVR zvládnu ray tracing. Prinesie to revolúciu v grafike?

Na podujatie Game Developers Conference 2014, ktoré sa uskutočňuje tento týždeň v San Franciscu, prišla spoločnosť Imagination Technologies, stojaca za grafikami PowerVR, s priekopníckym oznámením. Jej nový rad grafických jadier PowerVR GR6500 s kódovým názvom Wizard bude mať v hardvéri zabudovanú podporu pre ray tracing. Wizard bude teda prvé spotrebiteľské GPU s explicitnou podporou ray tracingu, takže umožní preniesť túto techniku vykresľovania do mainstreamu.

Ray tracing sám osebe nie je novinka vo svete GPU, môže byť už dnes implementovaný, hoci trochu neefektívne, do shaderov. No Imagination chce zájsť ešte o krok ďalej a pracuje na tom už od roku 2010. Vytvorila API OpenRL a uviedla na trh profesionálne grafické karty na ray tracing.

Na rozdiel od klasickej rasterizačnej metódy ray tracing simuluje scénu pomocou sledovania lúčov svetla. No lúče dopadajúce do oka či kamery sleduje naopak, akoby z kamery vychádzali, a to cez rôzne odrazy až k zdrojom svetla. Z nich totiž vychádza nekonečne veľa lúčov, ale na zrakovom vneme sa podieľajú len niektoré z nich. Ray tracing dokáže vytvárať realistické odrazy, odlesky, tiene, osvetlenie i priehľadnosť. Pre výpočtovú náročnosť sa však používa len v profesionálnej grafike či 3D animáciách.

model_ray_tracing.png

Rodina GPU Wizard je vlastne rozšírením existujúcej série PowerVR Series6XT Rogue, na ray tracing však nevyužíva shadery, ale špecializovanú jednotku RTU (ray tracing unit). Rozšírením architektúry Rogue sa dosiahne, že nové GPU zvládne okrem tradičnej rasterizovanej grafiky aj efekty počítané ray tracingom (tiene, priehľadnosť, lesk).

Prvou kartou z rodiny Wizard bude GR6500. Je to variant súčasnej série 6XT GX6450, ibaže s hardvérovým rozšírením na ray tracing.

PowerVR-Series6XT.jpg

Powervr_gr6500.png

GR6500 bude pri takte 600 MHz vyhodnocovať za sekundu 300 miliónov lúčov, 24 miliárd node testov a 100 miliónov dynamických trojuholníkov, čo je výpočtový výkon približne 150 Gflops.

Spoločnosť Imagination nezverejnila veľa informácií o fungovaní RTU, ale jej špecializovaný hardvér vraj má byť stokrát efektívnejší ako výpočet ray tracingu na stream procesoroch klasického GPU.

Zatiaľ ťažko povedať, či sa nový hardvér presadí, nič nevieme o jeho nárokoch na napájanie (ak má uspieť, požiadavky by nemali byť oveľa vyššie ako pri rasterizačnom hardvéri Rogue). V súčasnosti možno PowerVR GR6500 licencovať, nejaký čas si vyžiada aj návrh a výroba čipov, takže s grafikami by sme sa mohli stretnúť v roku 2015 alebo aj neskôr.

Zdroj: anandtech.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Dizajnér navrhol nábytok, ktorý sa poskladá sám

20.01.2017 00:05

Máte problém s dopravou či montážou novozakúpeného nábytku? Mladému dizajnérovi sa podarilo tento problém vyriešiť. Plocho balený nábytok uľahčuje prepravu, keď však príde na jeho montáž, zostávajú m ...

Produkty

Rozmery Samsung Galaxy S8 a S8 Plus naznačujú, že pôjde o takmer bezrámčekové telefóny s veľkými displejmi

20.01.2017 00:30

Väčšia verzia nového vlajkového modelu Samsungu Galaxy S8 Plus bude mať rozmery 152,38 × 78,51 × 7,94 mm. Tvrdí to web  GSM Arena na základe 3D renderov, ktoré získal od výrobcu krytov. Bude teda vyšš ...

Produkty

Začína sa nová séria rýchlostných pretekov elektromobilov. Upravená Tesla vraj zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,1 s

20.01.2017 00:20

Vlani usporiadatelia ohlásili popri Formule E, najznámejších pretekoch elektromobilov, aj novú sériu Electric GT Championship. Ako pretekárske auto sa v nej použije Tesla Model S P100D. Ide o uprave ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá