Image
21.3.2014 0 Comments

GPU PowerVR zvládnu ray tracing. Prinesie to revolúciu v grafike?

Na podujatie Game Developers Conference 2014, ktoré sa uskutočňuje tento týždeň v San Franciscu, prišla spoločnosť Imagination Technologies, stojaca za grafikami PowerVR, s priekopníckym oznámením. Jej nový rad grafických jadier PowerVR GR6500 s kódovým názvom Wizard bude mať v hardvéri zabudovanú podporu pre ray tracing. Wizard bude teda prvé spotrebiteľské GPU s explicitnou podporou ray tracingu, takže umožní preniesť túto techniku vykresľovania do mainstreamu.

Ray tracing sám osebe nie je novinka vo svete GPU, môže byť už dnes implementovaný, hoci trochu neefektívne, do shaderov. No Imagination chce zájsť ešte o krok ďalej a pracuje na tom už od roku 2010. Vytvorila API OpenRL a uviedla na trh profesionálne grafické karty na ray tracing.

Na rozdiel od klasickej rasterizačnej metódy ray tracing simuluje scénu pomocou sledovania lúčov svetla. No lúče dopadajúce do oka či kamery sleduje naopak, akoby z kamery vychádzali, a to cez rôzne odrazy až k zdrojom svetla. Z nich totiž vychádza nekonečne veľa lúčov, ale na zrakovom vneme sa podieľajú len niektoré z nich. Ray tracing dokáže vytvárať realistické odrazy, odlesky, tiene, osvetlenie i priehľadnosť. Pre výpočtovú náročnosť sa však používa len v profesionálnej grafike či 3D animáciách.

model_ray_tracing.png

Rodina GPU Wizard je vlastne rozšírením existujúcej série PowerVR Series6XT Rogue, na ray tracing však nevyužíva shadery, ale špecializovanú jednotku RTU (ray tracing unit). Rozšírením architektúry Rogue sa dosiahne, že nové GPU zvládne okrem tradičnej rasterizovanej grafiky aj efekty počítané ray tracingom (tiene, priehľadnosť, lesk).

Prvou kartou z rodiny Wizard bude GR6500. Je to variant súčasnej série 6XT GX6450, ibaže s hardvérovým rozšírením na ray tracing.

PowerVR-Series6XT.jpg

Powervr_gr6500.png

GR6500 bude pri takte 600 MHz vyhodnocovať za sekundu 300 miliónov lúčov, 24 miliárd node testov a 100 miliónov dynamických trojuholníkov, čo je výpočtový výkon približne 150 Gflops.

Spoločnosť Imagination nezverejnila veľa informácií o fungovaní RTU, ale jej špecializovaný hardvér vraj má byť stokrát efektívnejší ako výpočet ray tracingu na stream procesoroch klasického GPU.

Zatiaľ ťažko povedať, či sa nový hardvér presadí, nič nevieme o jeho nárokoch na napájanie (ak má uspieť, požiadavky by nemali byť oveľa vyššie ako pri rasterizačnom hardvéri Rogue). V súčasnosti možno PowerVR GR6500 licencovať, nejaký čas si vyžiada aj návrh a výroba čipov, takže s grafikami by sme sa mohli stretnúť v roku 2015 alebo aj neskôr.

Zdroj: anandtech.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty 1

iPhone so zaobleným displejom OLED má prísť už na budúci rok

02.12.2016 09:48

Ázijskí dodávatelia Applu hovoria, že cupertinská spoločnosť ich požiadala, aby zvýšili výrobu tenších panelov OLED a predložili jej prototypy obrazoviek s vyšším rozlíšením, ako má Samsung. Keďže Ap ...

Produkty

GPD Win – miniatúrny herný notebook s Windows 10 a hernými ovládačmi

02.12.2016 00:22

Zvykli sme si, že s operačným systémom Windows sa nestretávame len na stolových a prenosných počítačoch, ale aj ďalších zariadeniach, siahajúcich od lacných tabletov typu 2-in-1 až po minipočítače. Je ...

Produkty

Strojové učenie Google TensorFlow bude podporovať Windows

01.12.2016 00:13

V týchto dňoch Google zaviedol podporu operačného systému Windows pre svoje strojové učenie TensorFlow. To bola totiž jedna z prvých požiadaviek, ktoré dostali vývojári po tom, čo z TensorFlow urobili ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá