Image
14.12.2012 0 Comments

Firemné aplikácie sa budú viac podobať hrám

firemne-1.jpg Veľké firmy nechávajú do programov pre svojich zamestnancov pridávať herné prvky, aby boli aplikácie čo najzaujímavejšie. „Väčšina ľudí strávi bez problémov päť hodín hraním Angry Birds, ale už si nenájdu tri minúty na to, aby sa naučili, ako funguje ich nová firemná aplikácia," hovorí Rajat Paharia zo spoločnosti Bunchball a dodáva, že jeden jeho známy CIO takmer odpískal používanie veľmi drahého softvéru len preto, že nedokázal svojich zamestnancov donútiť k jeho efektívnejšiemu používaniu. Paharia tak poukazuje na veľký problém dnešných CIO: ako zapojiť používateľov do každodenného využívania ich nového firemného softvéru. Zmeniť by to mala nová filozofia, podľa ktorej budú do firemných aplikácií integrované prvky z hier.

Spoločnosti ako Bunchball, Badgeville, Gamify a ďalšie teraz spolupracujú s veľkými spoločnosťami na implementáciu behaviorálnej analýzy, súťažných prvkov a sociálnych funkcií do aplikácií, ktoré zamestnanci každodenne využívajú. „Predstavte si, že by ste otvorili Farmville a mali tam len hlinu. Takú hru by nikto nikdy nehral," dodáva Paharia. Spoločnosť M2 Research predpokladá, že na konci roka 2012 sa v novom biznise, v ktorom sú do firemných aplikácií pridávané zábavné prvky, ešte pretočí 242 miliónov dolárov, čo je medziročný nárast o takmer 100 %. V roku 2016 by to malo byť už 2,8 miliardy dolárov.

Cieľom novej filozofie je vzbudiť v zamestnancoch v rámci firemnej aplikácie „túžbu vyhrať", či už individuálne, alebo ako tím. Na dosiahnutie toho sú použité prvky ako súťaženie, stavy, zverejňovanie úspechov ďalších zamestnancov, štatistiky, peňažné a nepeňažné odmeny za dosiahnuté výkony a ďalšie. Spoločnosti, ktoré sa pridávaním týchto prvkov do firemných aplikácií zaoberajú, najprv vo firmách strávia nejaký čas a zistia, ako používatelia aplikácie využívajú, aby následne mohli analyzovať ciele svojho klienta a navrhnúť riešenie. Ak chce firma napríklad dosiahnuť to, aby zamestnanci začali používať nejaký jej nástroj, pridá Bunchball do programu na tri desiatky misií, ktoré sú ďalej rozdelené do úrovní. Jednotliví zamestnanci sa potom môžu pozerať na to, ako si počínajú ich spolupracovníci či celé oddelenia, a žiadať ich o pomoc pri plnení úloh.

Analytická spoločnosť Gartner predpovedá, že v roku 2014 bude viac ako 70 % veľkých medzinárodných firiem využívať takto upravené programy. Analytici však upozorňujú na to, že herné prvky musia byť do aplikácií integrované veľmi opatrne a spoločnosti si na to musia vyhradiť nemalú časť svojich rozpočtov. Podľa Pahariu si takáto úprava aplikácie vyžiada od 10 % do 20 % z ceny pôvodnej aplikácie. „Ak napríklad budeme herné prvky integrovať do aplikácie pre call centrum, mali by zamestnanci byť odmeňovaní za to, koľko hovorov uskutočnia, alebo za to, koľko minút strávia jedným telefonátom?" pýta sa Baharia. „Treba mať vždy na pamäti, čo chce firma dosiahnuť."

Zdroj: computerworld.cz


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Dohady: Samsung prinesie prvý skladateľný smartfón v druhej polovici tohto roka

17.01.2017 00:28

Podľa zvestí z Číny má Samsung oficiálne predstaviť svoj prvý skladací smartfón v treťom či štvrtom štvrťroku tohto roka, no presný termín ešte nebol odhalený. Správa pochádza z príspevku na webe Weib ...

Produkty

Opera predstavila Neon. Bude takto vyzerať budúcnosť prehliadania webu?

17.01.2017 00:25

Spoločnosť Opera Software ukázala novú koncepciu svojho webového prehliadač a názvom Opera Neon. Podľa vývojárov vraj ponúka „pohľad do budúcnosti desktopových prehliadačov“. Základom je takisto Chro ...

Produkty

Google používa strojové učenie na zníženie dátovej spotreby pri obrázkoch s vysokým rozlíšením

17.01.2017 00:22

Vlani v novembri Google predstavil technológiu RAISR (Rapid and Accurate Image Super-Resolution). Ide o metódu interpolácie, ktorá má zlepšiť zobrazenie fotiek s nízkym rozlíšením a ušetriť dátové pre ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá