Image
31.1.2013 0 Comments

Facebooku sa darí, Zuckerbergovi však nejde o maximálny zisk

facebook.jpg Čistý zisk spoločnosti Facebook v poslednom kvartáli roka 2012 bol 64 mil. USD, čo je medziročný pokles o 79 %. Štvrťročný obrat pritom dosiahol 1,585 mld. USD. Generálny riaditeľ spoločnosti Mark Zuckerberg o tom v stredu informoval v konferenčnom hovore s investormi. Facebooku sa ale podarilo zdvojnásobiť príjem z mobilnej reklamy, čo by mohlo byť znamením, že najrozšírenejšia sociálna sieť na svete úspešne rozširuje svoje reklamné aktivity na mobilné zariadenia. Príjmy z reklamy v štvrtom štvrťroku rástli najrýchlejším tempom od májového vstupu spoločnosti na burzu, vďaka čomu sa celkový obrat spoločnosti zvýšil o 40 %.

Počet užívateľov, ktorí sú na sociálnej sieti aktívni, dosiahol podľa spoločnosti koncom minulého roka 1,06 mld. mesačne, pričom denne si Facebook zapne 618 mil. užívateľov. Väčšina tohto rastu však prichádza z ázijských krajín, kde priemerný obrat na užívateľa je len okolo 2,35 USD. V USA a Európe je takmer šesťnásobný. Spoločnosť prednedávnom predstavila viacero nových služieb v snahe držať tempo s rýchlo sa vyvíjajúcim internetovým trhom a premeniť svoje miliardové publikum na udržateľný zdroj príjmu. V roku 2013 sa Facebook chce sústrediť na pritiahnutie talentovaných nových zamestnancov, ktorí pomôžu s vývojom služieb zameraných na mobilné zariadenia. "Tento rok nepracujeme so snahou maximalizovať zisk, robíme však to, čo si myslíme, že nám pomôže vybudovať najlepšie služby a obchodný model z dlhodobého hľadiska," povedal investorom Zuckerberg. Novo predstavené služby spoločnosti, medzi inými sociálne vyhľadávanie, budú podľa neho v budúcnosti možno dôležitými zdrojmi zisku, v súčasnosti je však pre Facebook kľúčový rast v oblasti reklamy.

Investori od Zuckerbergovej spoločnosti čakajú, že splní sľub úspešného vytvorenia mobilnej reklamnej platformy, čo je úloha, s ktorou zápasia aj giganti ako je Google. Podľa niektorých analytikov preto boli niektoré očakávania nadsadené, čo spôsobilo pokles hodnoty akcií Facebooku o 8 % ihneď po ohlásení výsledkov. Po závere obchodovania však skončili s celkovým poklesom 3 % na hodnote 30,21 USD. Akcie po prudkom poklese, ktorý prišiel po vstupe spoločnosti na burzu, v uplynulých mesiacoch opäť začali rásť a od polovice novembra sa zhodnotili asi o 60 %.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 1

Prečo Google v utorok večer nefungoval?

24.11.2016 00:15

V utorok večer postihol služby Googlu rozsiahly výpadok, ktorý trval zhruba dve hodiny a zasiahol vo veľkej miere krajiny strednej Európy vrátane Česka a Slovenska. Používatelia nemali prístup k vyhľa ...

Internet

Instagram konkuruje Facebooku a Snapchatu. Zavádza živé video a miznúce správy

24.11.2016 12:00

Instagram sa pri svojich novinkách už aj v minulosti inšpiroval Snapchatom a tentoraz podľa jeho vzoru pridáva aj živé videá a miznúce správy. Živé videá čoskoro umožnia používateľom jednoduchým stla ...

Internet

Sociálna sieť LinkedIn v Rusku končí, ďalší na rade je Facebook a Twitter

18.11.2016 00:06

Federálna služba pre dozor v oblasti telekomunikácií, informačných technológií a masmédií (Roskomnadzor) vo štvrtok oznámila, že nariadila poskytovateľom komunikačných služieb zablokovať prístup na Li ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá