Image
17.6.2014 0 Comments

Facebook aj Google menia pravidlá

Nedávno som videl, ako si jeden známy nechal spraviť svoju knihu My Social Book. Tá vám z facebookového profilu „vydoluje" všetky vaše záznamy a premení ich na efektnú knihu. Môžete si urobiť pokusnú 25-stranovú knihu za 8 eur, prípadne 500-stranový „archív" v tvrdej väzbe za 136 eur. Keď som v takejto knihe listoval, prebehol mi mráz po chrbte - skúste si ju dať spraviť a zistíte, čo všetko ste za posledné roky publikovali na sociálnej sieti. Či už priateľom, alebo priateľom vašich priateľov. Priveľa súkromia. A keď to spojíme so zmenou pravidiel, ktorú priniesli Facebook aj Google len pomerne nedávno, ilúzia, že na sociálnych sieťach máme svoje súkromie, je dávno preč. Kto je vlastníkom toho, čo na Facebooku či Google+ uverejňujeme? My ako autori daných príspevkov či fotografií? To je veľký omyl. Facebook aj Google+ začali využívať „informácie" z vašich profilov v reklamách či odporúčaniach na služby. Cieľ je jasný - zvýšiť príjmy z reklamy.Reklama je výmenou za bezplatné službyNech sa na daný problém pozrieme z akéhokoľvek uhla pohľadu, výsledok je jasný. Facebook aj Google+ ponúkajú svoje služby zadarmo (a takto to aj zostane). Až 90 % ich obratu a zároveň príjmov sa tvorí z reklamy, z čoho kompenzujú náklady na prevádzku týchto služieb. Banerové kampane sú už dávnejšie na ústupe, na vzostupe je cielená reklama, prípadne odporúčania integrované priamo v reklamách. Vychádzame z dvoch predpokladov:Zadávatelia reklamy oveľa radšej investujú svoje peniaze do demograficky zacielenej reklamy (vyberú si mesto, vekovú skupinu, pohlavie, prípadne si vás roztriedia podľa vašich existujúcich záujmov) ako do nešpecifikovanej masy používateľov. Používatelia s omnoho väčšou pravdepodobnosťou kliknú na reklamu, v ktorej uvidia meno alebo fotografiu svojho známeho ako odporučenie, Like, +1 alebo čokoľvek podobné. A presne preto Facebook aj Google zmenili svoje pravidlá používania, aby mohli používať na reklamné účely vaše fotografie, odporúčania, lajky, komentá ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah PC REVUE 11/2016

04.11.2016 15:07

OBSAH NOVEMBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Reportáž: IT GALA 2016■ Microsoft predstavil svoju 3D víziu a Surface Book■ Reportáž: Microsoft Ignite 2016■ Reportáž: Svetlo a tieň sa spojili■ Apple má nov ...

Archív PCR

Kompletné vydanie PC REVUE 11/2016 vo formáte PDF

04.11.2016 13:40

Ak­tuál­ne PC RE­VUE 11/2016 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR 1

Obsah PC REVUE 10/2016

10.10.2016 15:30

OBSAH OKTÓBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Editorial: Zašoférujte si, kým ešte môžete■ Reportáž: IFA 2016 – 2. časť■ Reportáž: Huawei Connect 2016■ Reportáž: IBC 2016/Profesionáli prezbrojujú na RAW vid ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá