Image
2.12.2015 0 Comments

Facebook, Twitter a Snapchat sa snažia ponúknuť najrýchlejšie spravodajstvo

Spoločnosť Parse.ly, ktorá sleduje a analyzuje prevádzku na stránkach viac ako 400 vydavateľov vrátane Business Insider, Reuters, The Atlantic a pod., zistila, že prevádzka na takýchto stránkach najčastejšie prichádza z vyhľadávačov a sociálnych médií. Ukazuje sa, že ľudia čoraz častejšie hľadajú informácie a spravodajstvo na sociálnych sieťach.

Aj výskum medzi používateľmi Facebooku a Twitteru, publikovaný v magazíne Wired v júli, naznačil podobný trend. Čoraz viac ľudí okrem komunikácie hľadá na týchto sociálnych sieťach aj novinky. No paradoxne väčšina z nich nepokladá sociálne médiá za svoj základný zdroj správ. Zdá sa, že úlohu tu zohráva aj vek používateľov. Zatiaľ čo viac ako polovica respondentov pod 35 rokov pokladá Twitter a Facebook za „najdôležitejší alebo dôležitý spôsob, ako sa dostať k spravodajstvu“, medzi respondentmi nad 35 rokov je toto percento podstatne nižšie.

Toto smerovanie si uvedomujú aj sociálne siete a snažia sa mu prispôsobiť. Napríklad Facebook zaviedol začiatkom roka službu Instant Articles, ktorá mala za cieľ urýchliť načítanie novinových článkov tým, že sú hostované na Facebooku. V októbri sa pridal aj Twitter, ktorý spustil novú službu Moments. Ide o živé spravodajstvo, pričom na prístup k nemu nie je potrebný používateľský účet, stačí stránku otvoriť v prehliadači. Služba bude ponúkať spravodajstvo pokrývajúce v reálnom čase všetky dôležité spoločenské udalosti.

Snapchat začal spravodajský obsah uverejňovať už v roku 2013. Vtedy do mobilných aplikácií pridal záložku Discover, kde bol publikovaný obsah z najväčších amerických médií, ako je napr. CNN, Daily Mail, Mashable či National Geographics. No Snapchat sa snaží zapojiť do spravodajstva aj bežných používateľov. Rozhodol sa preto pokryť dôležité udalosti, napr. športové podujatia, koncerty, ale aj prírodné katastrofy a pod., tzv. živými príbehmi. Nová funkcia sa volá Story Explorer a zatiaľ je dostupná používateľom v New Yorku a Los Angeles. Udalosť dostane názov a jej ikona sa umiestni na úvodnú stránku, Tu sa zhromažďujú krátke videá z konkrétneho miesta od rôznych používateľov. Používatelia si tak môžu pozrieť napríklad dôležitý gól z futbalového zápasu nasnímaný z rôznych uhlov pohľadu. Videá tematicky sa viažuce k jednej konkrétnej akcii sú zobrazené pod dobu 24 hodín.

Všetky veľké sociálne siete sa teda nejakým spôsobom pokúšajú o spravodajstvo, ktoré v ich prípade môže byť oveľa rýchlejšie ako televízne či textové. Pravda, stojí pred nimi ešte úloha odfiltrovať rôzne neoverené a poplašné správy, ktoré sa často najrýchlejšie šíria práve prostredníctvom sociálnych médií.

Zdroj: wired.com
dailymail.co.uk


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

LinkedIn predstavil najväčší redizajn svojho webu od jeho spustenia pred 15 rokmi.

20.01.2017 00:22

Nová podoba bola výrazne uprataná, obsahuje nové navigačné nástroje a beží rýchlejšie. Mobilná aplikácia aj desktopová verzia dostali konzistentnejší dizajn. Podľa vyjadrenia firmy bolo hlavným cieľom ...

Internet

Google Mapy vám už ukážu, kde sa dá dobre zaparkovať

19.01.2017 00:23

Mapy Googlu budú opäť užitočnejšie. Ich nová aktualizácia v9.44 beta totiž prináša funkciu, ktorá ukáže používateľom, aké možnosti parkovania môžu očakávať na mieste určenia. Získajú tak predstavu o t ...

Internet 10

Stroj na morálne dilemy. Moral Machine umožní rozhodnúť, koho život má autonómne vozidlo obetovať pri nehode

19.01.2017 00:40

So samojazdiacimi autami experimentuje čoraz viac firiem, a tak sa vynárajú aj otázky o tom, ako majú vozidlá rozhodovať v krízových situáciách. Ak napríklad niekto nečakane vbehne do jazdnej dráhy, m ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá