26.3.2015 0 Comments

Európska komisia stanovila priority pre jednotný digitálny trh

Európska komisia (EK) v stredu stanovila tri hlavné oblasti, na ktoré sa počas tohto funkčného obdobia zameria pri tvorbe jednotného digitálneho trhu. Komplexná stratégia pre jednotný digitálny trh sa má zverejniť v máji tohto roka. "Strhnime všetky tie ploty a múry, ktoré nám prekážajú na sieti. Ľudia musia mať možnosť slobodne prekračovať hranice v online priestore presne tak, ako to robia v reálnom svete," konštatoval podpredseda pre jednotný digitálny trh Andrus Ansip. Podľa neho inovačné podniky nemajú zostať uväznené na svojich domácich trhoch, treba im pomôcť, aby sa rozšírili v celej EÚ.

EK chce zlepšiť prístup k digitálnym tovarom a službám pre spotrebiteľov a podniky. Uľahčiť by sa mal cezhraničný elektronický obchod a to vďaka harmonizovaným pravidlám v oblasti ochrany spotrebiteľov a spotrebiteľských zmlúv. "V súčasnosti nakupuje online z inej krajiny EÚ len 15 percent spotrebiteľov, čo nie je žiadne prekvapenie, keď poplatok za doručenie býva nakoniec vyšší ako skutočná cena výrobku," konštatovala EK. Znížiť by sa tiež malo geografické blokovanie, pretože až príliš veľa občanov EÚ nemôže využívať online služby, ktoré sú k dispozícii v iných krajinách EÚ. Podľa EK by sa mal tiež modernizovať zákon o autorských právach, pričom by sa mala zabezpečiť rovnováha medzi záujmami tvorcov a záujmami používateľov a spotrebiteľov. Tým by sa zlepšil prístup ľudí ku kultúre a podporila sa aj kultúrna rozmanitosť

Druhou oblasťou, na ktorej sa zhodli vo svojich diskusiách komisári je formovanie rámcových podmienok pre úspech digitálnych sietí a služieb. Všetky digitálne služby, aplikácie a obsahy potrebujú vysokorýchlostný internet a bezpečné siete ako základ nových, inovačných digitálnych služieb. EK preskúma súčasné pravidlá v oblasti telekomunikácií a médií s cieľom podporiť investície do budovania infraštruktúr. Podľa EK sú rádiové frekvencie vzduch, ktorý internet potrebuje na dýchanie. Preto, aby mohol vzniknúť jednotný trh s celoeurópskymi službami, sa musí frekvenčné spektrum riadiť na európskej úrovni.

Ďalšou oblasťou, na ktorú sa EK sústredí, je vytvorenie európskej digitálnej ekonomiky a spoločnosti s dlhodobým rastovým potenciálom. Priemysel je základným pilierom európskej ekonomiky, v odvetví priemyselnej výroby EÚ pôsobia 2 milióny podnikov, ktoré zabezpečujú 33 miliónov pracovných miest. EK chce podporiť všetky priemyselné odvetvia pri zavádzaní nových technológií a pri prechode na inteligentný priemyselný systém


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Banky chcú rozšíriť projekt elektronickej komunikácie

09.12.2016 16:16

Slovenská banková asociácia chce rozšíriť projekt elektronickej komunikácie medzi bankami a štátnymi inštitúciami. Cieľom projektu iniciovaného asociáciou a bankami je zjednodušenie, zrýchlenie a zefe ...

Tlačové správy

V rebríčku Technology Fast 500 sa umiestnili štyri firmy zo SR

09.12.2016 16:14

Medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v Európe sa tento rok prebojovali štyri slovenské firmy. V rebríčku Technology Fast 500 zostavenom pre Európu, Blízky východ a Afriku (EMEA región ...

Tlačové správy

ČR: Rýchlosť, štýl, ostrosť: Monitory AOC k Vianociam

09.12.2016 15:00

Noci jsou delší, studenější a sváteční čas je za rohem. Zatímco někteří už mají na svém vánočním nákupním seznamu vše odfajfkováno, jiní ještě hledají ten pravý dárek. Společnost AOC přichází se čtyřm ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá