Image
23.9.2016 0 Comments

Ericsson: Lojalita zákazníkov závisí od skúseností s aplikáciami a prehrávaním videí

V rámci mobilného širokopásmového pripojenia nie je vernosť zákazníkov presne tým, čím sa môže zdať. Zatiaľ čo sa mení a vyvíja správanie a návyky používateľov smartfónov, všeobecne používané meranie lojality zákazníkov v telekomunikačnom priemysle zostáva stále rovnaké a tradičné meranie nestačí určovať, či zákazníci preferujú svojho operátora, tvrdí nový report Ericsson ConsumerLab.

Počet používateľov smartfónov, ktorí každý deň čelia problémom so svojím telefónom, sa ani napriek všetkým vylepšeniam v mobilných sieťach od roku 2013 neznížil. Jedným z hlavných dôvodov je prehrávanie si videí a živých vysielaní z celého sveta: od Južnej Kórey, kde jedna tretina používateľov smartfónov sleduje živé vysielanie ostatných používateľov; až po USA, kde už 14 % používateľov začalo používať aplikácie so živým vysielaním videí.

Najnovší report „Experience shapes mobile customer loyalty“ ukazuje, že Net Promoter Scores, teda NPS, nedokáže určiť preferencie spotrebiteľov z hľadiska prevádzkovateľov ich mobilných sietí. Je to spôsobené predovšetkým tým, že NPS neberie do úvahy meniace sa očakávania v oblasti výkonu siete v dôsledku nových aplikácií na sledovanie videí na smartfónoch.

Nová štúdia tiež poukazuje na to, že používatelia smartfónov, ktorých postihne jedenásť a viac problémami týždenne, približne dvakrát častejšie uvažujú o prechode k inému operátorovi. Znepokojujúce je, že dvaja z piatich používateľov smartfónov dokonca tvrdia, že chyby sú bežnejšie vďaka používaniu živého vysielania.

Správa ponúka šesť rôznych cieľových skupín, ktoré kvantifikujú rôzne motívy a preferencie, aké používatelia smartfónov prejavujú voči svojim operátorom. Spotrebitelia, ktorí označili, že by svojho operátora odporučili, tak v mnohých prípadoch neurobili z dôvodu, že daného operátora preferujú, ale pretože nedokážu identifikovať a vyhľadať lepšiu alternatívu k súčasnému stavu.

Správa zistila, že hlavným dôvodom, pre ktorý sú užívatelia smartfónov lojálni k operátorom, zostávajú skúsenosti s mobilným širokopásmovým pripojením. Objavuje sa to však tiež ako spoločný zdroj k nespokojnosti medzi 73 % používateľov po celom svete.

Používatelia smartfónov používajú na ohodnotenie mobilného širokopásmového pripojenia vlastný súbor kritérií, ktorý je založený na tom, ako aplikácia funguje – najmä, či  je video streamované bez prerušení, alebo ako rýchlo môžu používatelia nahrávať svoj vlastný obsah určený na zdieľanie na sociálnych sieťach. Štúdia ukazuje, že mladí držitelia smartfónov  (vo veku 18 až 24 rokov) dávajú v drvivej väčšine prednosť informáciám priamo od operátorov, ako sú na tom ich obľúbené sociálne siete a aplikácie na živé vysielanie v rámci dosahu a rozsahu pokrytia siete.

"V súvislosti s tým, ako sa objavujú stále nové aplikácie a ako sa mení využívanie živých vysielaní a videí, bude na výkone siete záležať viac než kedykoľvek predtým a bude určovať, akí lojálni môžu byť užívatelia smartfónov voči svojim operátorom," hovorí Jasmeet Singh Sethi, Senior Advisor v Ericsson ConsumerLabe.

Informácie, vyjadrené v prieskume, predstavujú názory 650 miliónov užívateľov smartfónov  zo štrnástich krajín: Brazílie, Číny, Nemecka, Indie, Indonézie, Írska, Ománu, Poľska, Ruska, Švédska, USA, Južnej Kórey, Ukrajiny a v Veľkej Británie.

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Asseco Central Europe po 10 rokoch sťahuje akcie z poľskej burzy

05.12.2016 10:13

Prvá slovenská firma priamo kótovaná na zahraničnej burze sťahuje svoje akcie z trhu. Po desiatich rokoch na varšavskej burze totiž končí skupina Asseco Central Europe, ktorá síce stále sídli v Bratis ...

Tlačové správy

Huawei spúšťa vianočnú kampaň „#BePresent: odložte smartfóny a venujte sa svojim blízkym“

05.12.2016 09:10

Spoločnosť Huawei, tretí najväčší svetový výrobca smartfónov, spúšťa vianočnú kampaň #BePresent. Tá vyzýva ľudí, aby cez Vianoce odložili mobilné telefóny a trávili čas so svojimi blízkymi. Tým skutoč ...

Tlačové správy 1

WiFi v taxíku? HOPIN s Orangeom ho prinášajú bezplatne

05.12.2016 09:00

HOPIN v spolupráci s Orangeom prinášajú zákazníkom vyšší komfort pri cestovaní a možnosť byť #vsadeonline. Vo vybraných vozidlách bude dostupné bezplatné WiFi pripojenie. Celkovo 15 vozidiel HOPIN ta ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá