Image
4.2.2014 0 Comments

Elektronické schránky už aj pre podnikateľov a živnostníkov

slovenskosk.jpg Od pondelka 3. februára 2014 sprístupnila Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) na Ústrednom portáli verejnej správy na adrese www.slovensko.sk približne 650 000 elektronických schránok aj pre podnikateľské subjekty a živnostníkov či orgány verejnej moci. Tým sú podľa zákona o e-Governmente vytvorené elektronické schránky už pre všetky skupiny používateľov v Slovenskej republike.

Prihlasovanie sa do elektronických schránok je podľa zákona o e-Governmente možné iba prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu, tzv. karty eID vydanej po 1. decembri 2013. Táto karta eID občana - živnostníka, štatutára či vedúceho orgánu verejnej moci musí mať aktivovanú funkciu Online eID.

Nové schránky pre podnikateľské subjekty a živnostníkov boli vygenerované na základe údajov z príslušných registrov ministerstva spravodlivosti a ministerstva vnútra. Schránka bude k dispozícii, len ak sú údaje kompletné. V prípade problémov pri aktivácii schránky treba kontaktovať príslušný okresný súd alebo príslušný okresný úrad, odbor živnostenského podnikania v postavení jednotného kontaktného miesta a opraviť, resp. doplniť údaje v nich.

Na Ústrednom portáli verejnej správy sú už dnes v elektronickej forme dostupné služby živnostenského a obchodného registra, služby katastra - Katastrálny portál, Služby všeobecnej agendy - Univerzálne podanie a iné. Ďalšie elektronické služby verejnej správy, ktoré budú využívať spoločné moduly ústredného portálu, pribudnú postupne. Kompletná elektronizácia verejnej správy má byť ukončená do 3 rokov odo dňa nadobudnutia účinnosti zákona o e-Governmente.

Občania sa môžu o zriaďovaní a sprístupnení elektronických stránok informovať u operátorov Ústredného kontaktného centra telefonicky na čísle 02/35803 083 alebo prostredníctvom elektronického webového formulára. Operátori sú k dispozícií počas pracovných dní v čase od 8.00 do 18.00 h. Mimo uvedených časov a v dňoch pracovného pokoja môžu občania zanechať telefonický odkaz a operátori kontaktného centra zavolajú späť.

Elektronické schránky pre všetkých používateľov na Slovensku boli vytvorené v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti (OPIS), spolufinancovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá