SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Elektronické schránky nebudú dostatočne využité

Tlačové správy
0

Každej firme zapísanej v obchodnom registri bude od 1.januára budúceho roka automaticky aktivovaná elektronická schránka. Má slúžiť na elektronickú komunikáciu s úradmi, ale úrady ju neplánujú využívať.

„Podnikateľ, resp. zamestnávateľ, ktorý sa s nikým nesúdi a neuchádza sa o verejné či štátne zákazky, komunikuje s finančnou správou, sociálnou poisťovňou a zdravotnými poisťovňami. Spomedzi týchto inštitúcií bude štátom zriadené elektronické schránky využívať iba sociálna poisťovňa. Zmysel schránok, ktoré si podnikatelia musia povinne aktivovať a ktoré im mali uľahčiť život, sa tak stráca,“ upozorňuje Jaroslava Lukačovičová, podpredsedníčka strany Šanca.

Finančná správa bude aj naďalej komunikovať s platiteľmi dane z pridanej hodnoty cez vlastný portál, žiadne úradné dokumenty nebude posielať do elektronických schránok. Postupne chce prejsť na obojstrannú elektronickú komunikáciu s podnikateľmi, ale opäť na svojom vlastnom webe. Táto je a bude dostupná na základe uzatvorenej dohody o elektronickej komunikácii.

Ani zdravotné poisťovne nebudú komunikovať prostredníctvom nových povinných elektronických schránok. Každá z poisťovní má vlastný elektronický systém, ktorý chcú aj naďalej používať. Zamestnávatelia si budú aj po Novom roku plniť svoje povinnosti prostredníctvom web stránok jednotlivých poisťovní, kde budú dostupné naďalej aj napr. ročné zúčtovania zdravotného poistenia.

Elektronickú schránku si musia aktivovať iba právnické osoby, teda firmy uvedené v obchodnom registri. Netýka sa to teda občianskych združení, neziskových organizácií či živnostníkov.

 

SITA

Všetky autorove články
elektronicke schranky

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať