„Power of Laughter” (Sila smiechu) - Viacom a GfK spájajú sily
Štúdia zahŕňala celkom 12 krajín, a kým v prvej fáze skúmala dopad smiechu na duševnú pohodu ľudí, v druhej fáze sa venovala skúmaniu, o koľko sa zvýši zapojenie divákov do programu, keď sledujú humorný alebo zábavný obsah. Druhú fázu prieskumu zabezpečovala GfK pomocou vlastného oceneného nástroja GfK EMO Scan, ktorý sleduje jemné pohyby tváre a rozpoznáva emocionálne reakcie ľudí na vizuálne stimuly.
Pozrite sa na video predstavujúce hlavné výsledky prieskumu na stránkach VIMN.
Christian Kurz, Vice President of Research, Insights & Reporting VIMN, hovorí: „Rozhodli sme sa pre GfK, pretože je to spoločnosť, ktorá je schopná realizovať viacvrstvovú štúdiu vo viacerých krajinách a využiť pritom vynikajúci prístup založený na GfK EMO Scan. Výsledky nám urobili veľkú radosť, potvrdili totiž, že smiech je naozaj tým najlepším liekom pre myseľ, telo aj dušu človeka, a že sledovanie vtipného alebo zábavného obsahu naozaj zvyšuje pozitívne zapojenia diváka."
Julia Lamaison, Media Research and Insight Director GfK, dopĺňa: „GfK EMO Scan využíva presné algoritmy, pomocou ktorých odhaľuje a analyzuje emócie v reálnom čase. Tento systém zachytáva spontánne reakcie spotrebiteľov priamo u nich doma a používa k tomu ich webovú kameru (s ich súhlasom), ktorá sleduje pohyby tváre pri sledovaní televíznych programov a reklamy. Vďaka tomu dosahujeme pri meraní emocionálnych reakcií vysokú presnosť."
Prečítajte si súhrn najdôležitejších výsledkov.
Pokiaľ sa chcete dozvedieť viac o využití tejto technológie pri testovaní programov, pozrite si ukážku použitia nástroja GfK EMO Scan, alebo kontaktujte Juliu Lamaison.