9.11.2015 0 Comments

E-shopy hlásia: Čakajú nás pokojnejšie Vianoce!

Kým uplynulé roky bola vianočná sezóna nakupovania darčekov cez internet značne hektická, tento rok očakávajú najväčšie internetové obchody väčší pokoj. Súvisí to predovšetkým s ďalším výrazným skrátením doby dodávky tovaru. Bratislavčania si tak napríklad môžu vyzdvihnúť nakúpené darčeky už za štyri hodiny (Hej.sk), ostatní nakupujúci dostanú drvivú väčšinu darčekov nasledujúci deň.

Dvojica z najsilnejších hráčov na slovenskom e-shopovom trhu, Hej.sk a Alza.sk, si medzičasom na Slovensku vybudovali veľké centrálne sklady, na ktorých majú naskladnenú väčšinu ponúkaného tovaru, čo im umožňuje vybavenie objednávok extrémne rýchlo aj v náročnom predvianočnom období. Vianočné nákupy tvoria podľa odhadov cenového porovnávača Pricemania.sk 30-35 % celoročných predajov internetových obchodov.

„Vianočné nákupy sú kľúčovou sezónou, sme na ne kapacitne pripravení a prvé nápory už cítime. Nové veľké sklady výrazne zrýchľujú celý proces vybavenia objednávky, takže drvivá väčšina zákazníkov dostane svoj tovar na ďalší deň, Bratislavčania si dokonca môžu vyzdvihnúť svoje darčeky ešte v ten istý deň," hovorí Vladimír Sušil, riaditeľ Hej.sk, podľa ktorého rastie podiel osobných odberov na pobočkách, v tzv. HEJHOUSOCH.

Podobne rýchle lehoty vybavenia objednávky hlási aj Martinus.sk. „Veľkú časť ponuky kníh vieme odoslať zákazníkom do 1-2 dní," potvrdzuje Michal Meško z Martinusu.

Väčšiu pripravenosť e-shopov na predvianočný nápor deklaruje aj porovnávač cien Pricemania.sk. „E-shopy sa viac predzásobujú a sú tak schopné vybaviť objednávky promptnejšie. Vyplýva to ako zo štatistík, tak i z našej každodennej komunikácie s e-shopmi," vyjadril sa Michal Král, CEO Pricemania.sk, ktorá zobrazuje ponuku viac ako 6000 e-shopov.

Z prudkého rastu nákupov cez internet profitujú i prepravné spoločnosti. Vianočný nápor a medziročný rast by ich nemal dostať do problémov. Upozorňujú však, že zvýšený nápor si vyžaduje presné údaje zo strany nakupujúcich pri objednávkach. „Správnosť údajov poskytovaných objednávateľom sú kľúčové pre úspešne doručenie. V snahe zvládnuť enormný nárast zásielok v tomto ročnom období navyšujeme tento rok v Slovak Parcel Service a In Time počet doručovateľov. Pre väčšiu flexibilitu doručujeme tiež do Balíkomatov, a zároveň uvádzame na trh sieť odberných miest, kde si budú môcť zákazníci prevziať svoje zásielky," hovorí Ali-Hussein Daher zo spoločnosti Slovak Parcel Service.

6 tipov na bezproblémové vianočné nakupovanie na internete

  1. vyberať si overené e-shopy (ideálne pod hlavičkou SAEC-bezpečný nákup, alebo Pricemania Overený obchod)
  2. vyhýbať sa objednávkam tovaru, ktorý nemá daný e-shop na sklade (vyhnete sa nepríjemnej neistote, kedy a či vôbec svoj darček dostanete do Vianoc)
  3. zrátať si cenu tovaru i s dopravou, prípadne zvážiť osobný odber (v drvivej väčšine zadarmo)
  4. dať si aspoň minimálnu časovú rezervu (nenakupovať 22. decembra)
  5. nakúpiť radšej viac darčekov v jednom e-shope (ušetrí to čas pri preberaní i náklady na dopravu)
  6. v objednávke uveďte aktuálne mobilné číslo, aktívne komunikujte s kuriérom (najmä v predvianočnom období sa vyhnete stresu spojeného s „naháňaním sa" s kuriérom)


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá