Image
11.3.2015 0 Comments

Dnes in, zajtra out. Krivka záujmu o technológie

Nové technológie sa na nás hrnú každý rok. Horúca novinka sa z ničoho nič vyšvihne do svetla reflektorov a o jeden či dva roky už akoby nikoho nezaujímala. Dnes je na vrchole záujmu internet vecí a včerajšie magické slovko v podobe 3D sa už krčí v pozadí. Riadi sa táto hojdačka popularity nejakým pravidlom?Azda každý nadšenec technológií pozná pocit, keď mu nejaká novinka doslova učaruje a nevie sa dočkať toho, kedy ju bude môcť sám používať. Informácie o nej sa naňho valia zo všetkých kútov a novinka pôsobí ako zázrak, ktorý doslova obráti celý svet naruby. Včera ešte o nej prakticky nikto nepočul a dnes je to nový trend, do ktorého sa všetci hrnú, a ten, kto včas nenaskočí na rozbehnutý vlak, bude ľutovať. Nafúknuté marketingové vyhlásenia pozná zrejme každý a vieme, že všetko, čo letí strmo hore, nemusí byť úplne najlepšie. Ak sa nejaká spoločnosť chvastá tým, že počet jej zákazníkov oproti minulému roku stúpol o 500 %, pôsobí to dobre len dovtedy, kým sa neprevalí, že to znamená rast z jedného zákazníka na päť. Na druhej strane to však neznamená, že rýchly a razantný úspech je nemožný. Ako príklad posledného desaťročia sa dá uviesť úspech sociálnych sietí, ktoré sa stali pre mnohých každodenným chlebom, a v desaťročí predtým sa dajú spomenúť napríklad mobilné telefóny, ktoré nemal prakticky nikto a v priebehu pár rokov ich mal zrazu takmer každý.Pre prehnané nafukovanie potenciálu, nadštandardné informovanie v médiách a obrovské očakávania, ktoré sa väčšinou nesplnia, má angličtina jednotný výraz Slovo má koreň v hyperbole, teda prehnanom zveličení, pričom si vďaka svojej údernosti nachádza cestu aj do iných jazykov. Rozpoznať hype od reálneho rozmachu však nemusí byť vždy jednoduché. Americký Gartner patrí k najrešpektovanejším firmám venujúcim sa prieskumu trhu informačných technológií a jeden z jeho produktov je grafická reprezentácia vývoja, označovaná ako hype cyklus. Ide o znázornenie úrovne vyspelosti a adopcie jednotlivých technológií. Zá ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah PC REVUE 11/2016

04.11.2016 15:07

OBSAH NOVEMBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Reportáž: IT GALA 2016■ Microsoft predstavil svoju 3D víziu a Surface Book■ Reportáž: Microsoft Ignite 2016■ Reportáž: Svetlo a tieň sa spojili■ Apple má nov ...

Archív PCR

Kompletné vydanie PC REVUE 11/2016 vo formáte PDF

04.11.2016 13:40

Ak­tuál­ne PC RE­VUE 11/2016 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR 1

Obsah PC REVUE 10/2016

10.10.2016 15:30

OBSAH OKTÓBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Editorial: Zašoférujte si, kým ešte môžete■ Reportáž: IFA 2016 – 2. časť■ Reportáž: Huawei Connect 2016■ Reportáž: IBC 2016/Profesionáli prezbrojujú na RAW vid ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá