Celosvetová štúdia ochrany súkromia na internete odhalila protichodné názory medzi spotrebiteľmi
Ľudia chcú výhody, ktoré technológie poskytujú, bez straty súkromia. Zo štúdie vyšli najavo tri paradoxy v oblasti ochrany súkromia, z ktorých všetky majú významné dôsledky pre spotrebiteľov, firmy a poskytovateľov technológií:
- Paradox „Chceme všetko": Spotrebitelia hovoria, že chcú všetky výhody a pohodlie digitálnych technológií, ale pritom pre ich získanie nie sú ochotní obetovať svoje súkromie.
- Paradox „Nič nerobíme": Aj keď sa riziko narušenia súkromia priamo týka celej rady spotrebiteľov, väčšina z nich uvádza, že nepodnikajú prakticky nič na ochranu svojho súkromia - namiesto toho presúvajú zodpovednosť na tých, ktorí nakladajú s ich údajmi, napríklad organizácie štátnej správy alebo firmy.
- Paradox „Zdieľame na sociálnych sieťach":Používatelia webov sociálnych sietí tvrdia, že si cenia svoje súkromie, ale pritom uvádzajú, že pokojne zdieľajú veľké množstvo osobných dát - hoci neveria, že tieto weby ich dáta ochránia.
Štúdia EMC Privacy Index tiež potvrdzuje, že ľudia sa správajú odlišne v závislosti na type svojej aktivity, ktorú možno kategorizovať s použitím niekoľkých online identít (čiže rôznych „ja"), z ktorých každá vykazuje rozdielny prístup k ochrane súkromia. Názory na ochranu súkromia sa medzi jednotlivými identitami značne líšia. Napríklad z hľadiska občianskeho ja vykázali respondenti najväčšiu ochotu vzdať sa svojho súkromia - aby získali ochranu alebo jednoduchší a efektívnejší online prístup k výhodám, ktoré poskytuje štát. Oproti tomu sociálne ja je najmenej naklonené vzdať sa súkromia v záujme väčšej sociálnej prepojenosti.