10.9.2014 0 Comments

Business karty snižujú náklady, ale podnikatelia s nimi platia zatiaľ len 10 %

MasterCard®, jednotka v inteligentných, pohodlných a bezpečných platbách uskutočnila prieskum, ktorý mapoval vzťah podnikateľov a predstaviteľov malých a stredných firiem k platobným kartám a ich využívaniu. Prieskum ukázal, že aj keď spoločnosti platobné karty využívajú, platby ich prostredníctvom tvoria len okolo 10 % všetkých finančných transakcií. Zaujímavé bonusy a výhody by však toto chovanie mohli zmeniť.

Z prieskumu v Slovenskej republike vyplynulo, že podnikatelia, mikropodniky (do 5 zamestnancov) a malé a stredné podniky (SME s 5 - 20 zamestnancami) platobné karty vo svojej dennodennej činnosti používajú, ale príliš nerozlišujú, o aký typ karty ide, t.j. či ide o osobné alebo firemné karty, debetné či kreditné karty. V priemere majú 1,5 karty na jednu spoločnosť. Akúkoľvek kartu používa 97 % z nich, pričom len 53 % SME má business kartu, v prípade podnikateľov a mikropodnikov je to dokonca len 38 %. Využitie prémiových kariet je ešte menšie - len 14 % u SME a 4 % podnikateľov a mikropodnikov.

Najpreferovanejším spôsobom platieb v tomto segmente sú bankové prevody, ktoré tvoria dve tretiny všetkých transakcií, čo tiež väčšina firiem, ktoré karty nemajú, uvádzajú ako hlavný dôvod. Ďalej sú obľúbené hotovostné platby (22 - 23 %) a až natreťom mieste sú platby kartami (10 - 11 %).

„Podnikatelia platobnou kartou najčastejšie platia za pohonné hmoty a v obchodoch, tretina spoločností ich využíva aj na úhradu ubytovania v hoteloch a pri nákupe tovaru na internete", hovorí Matouš Michněvič, manažér pre produktové riešenia MasterCard Česká republika a Slovensko. „Využitie platobných kariet prináša firmám rad výhod, akými sú prehľadnosť v účtovníctve, ochrana prostriedkov - zamestnanci už nestrácajú hotovosť a ochrana proti zneužitiu prostriedkov zamestnancami. Držitelia všetkých MasterCard Business kariet navyše ťažia z výhod programu MasterCard Business Selection. Ten zaručuje veľké množstvo jedinečných ponúk pre malé a stredné podniky od partnerov ako Google, Microsoft, DHL a ďalších, telefonickú asistenciu a voľné vstupy do letiskových salónikov v Prahe a vo Viedni." dodáva Michněvič.

Do programu MasterCard Business Selection sa môžu firmy a držitelia Bussines kariet registrovať tu: https://business.mastercard.cz/

PODNIKATEĽOV A FIRMY MOTIVUJÚ K PLATENIU KARTOU BONUSY

Väčšina spoločností v tomto segmente ale deklaruje, že keby boli k používaniu business kariet motivované bonusmi a výhodami, boli by ochotné zmeniť svoje chovanie. A aké výhody by považovali za adekvátne? Dve tretiny firiem by navyše motivovali zľavy na pohonných hmotách vo výške 3 % a peniaze späť pri platbách u obchodníkov v hodnote 1 - 1,5 % z uhradenej čiastky. V prípade vernostných programov spojených sbusiness kartami by 68 % firiem opäť uvítalo ako bonus peniaze späť a v rámci programov zliav by 78 % firiem uvítalo obmedzený počet partnerov, ale s vysokými odmenami. Peniaze späť pritom zatiaľ na Slovensku neponúka žiadna z bánk, ktoré tu operujú.

Zhruba tretina firiem uvádza, že v rámci ich podnikania cestujú zamestnanci niekoľkokrát do roka lietadlom. Polovica z nich už využíva alebo by využívala voľný vstup do salóniku na letisku, pokiaľ ho majú ako benefit ku svojej karte.

FIREMNÁ PREDPLATENÁ KARTA

Sledovanou témou v rámci prieskumu boli aj inovácie. Jednou z nich je napríklad predplatená karta, ktorá sa dá nabiť na určitú čiastku a zamestnanec tiež nemá prístup kfiremnému účtu, ale využíva len sumu na karte. Polovica firiem deklarovala v prieskume o ne záujem, hlavne v prípade, kedy by boli spojené s ďalšími službami, ako napríklad on-line sledovanie výdavkov zamestnancov a skenovanie pokladničných dokladov umožňujúcich vylúčenie iných ako firemných nákladov (tento druhý benefit by viac zaujímal podnikateľov a mikropodniky). Podobný záujem je aj o predplatené karty registrované na auto, nie na osobu.

FIREMNÁ KREDITNÁ KARTA

Čo sa týka splátok kreditných kariet, spoločnosti jednoznačne preferujú splatiť vždy plnú čiastku v rámci bezúročného obdobia. 70 % z nich by uvítalo, keby si mohli nastaviť automatické strhávanie celej dlžnej čiastky v stanovenom čase.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Banky chcú rozšíriť projekt elektronickej komunikácie

09.12.2016 16:16

Slovenská banková asociácia chce rozšíriť projekt elektronickej komunikácie medzi bankami a štátnymi inštitúciami. Cieľom projektu iniciovaného asociáciou a bankami je zjednodušenie, zrýchlenie a zefe ...

Tlačové správy

V rebríčku Technology Fast 500 sa umiestnili štyri firmy zo SR

09.12.2016 16:14

Medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v Európe sa tento rok prebojovali štyri slovenské firmy. V rebríčku Technology Fast 500 zostavenom pre Európu, Blízky východ a Afriku (EMEA región ...

Tlačové správy

ČR: Rýchlosť, štýl, ostrosť: Monitory AOC k Vianociam

09.12.2016 15:00

Noci jsou delší, studenější a sváteční čas je za rohem. Zatímco někteří už mají na svém vánočním nákupním seznamu vše odfajfkováno, jiní ještě hledají ten pravý dárek. Společnost AOC přichází se čtyřm ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá