Image
16.12.2013 0 Comments

Budúcnosť herných platforiem

Svet herného hardvéru a softvérových technológií sa neprestajne vyvíja. Aj keď hranie hier si dnes môžeme užívať aj na autobusovej zastávke s tabletom či smartfónom v ruke, herná špička je už mnohé roky spätá s počítačmi a hernými konzolami. Kam sa však herné technológie v najbližšom čase posunú a ktorá platforma si môže získať srdcia hráčov v nasledujúcich rokoch?Aspoň občasnému hraniu hier podľahne veľké množstvo používateľov počítačov. Nemáme pri tom na mysli nenáročné plošinové hry, hrateľné na dotykových displejoch, alebo flashové hry, spustiteľné v okne prehliadača (dnes najmä na sociálnych sieťach), ale skutočné hranie pokročilých hier v rámci aplikačných rozhraní DirectX či OpenGL, prípadne hranie na konzolách typu PlayStation a Xbox. V ľuďoch, ktorí hry nehrajú, je nezriedkavo zakorenená predstava o tom, že hráč počítačových hier je 10- či 12-ročný chlapec, ktorý počas dospievania z hrania jednoducho vyrastie. Tento mýtus však už roky vyvracajú najrôznejšie prieskumy, ktoré ukazujú, že vek priemerného hráča je nielenže omnoho vyšší, ale dokonca sa aj neprestajne zvyšuje. Je to z toho dôvodu, že hráči, ktorí začali svoju digitálnu púť v počiatku herného priemyslu (za ktorý sa dajú považovať 80. a 90. roky minulého storočia), svoj koníček jednoducho nikdy neopustili. Podľa prieskumov, ktoré v rokoch 2012 a 2013 vykonalo niekoľko inštitúcií v rôznych častiach sveta (napríklad americká Entertainment Software Association či Bondova univerzita v Austrálii), je dnes priemerný vek hráča 30 rokov. Vzhľadom na to, že väčšina hráčov je produktívnom veku a má stále zamestnanie, hodnota herného trhu stále silnie a ročne sa predajú hry a herný hardvér za desiatky miliárd dolárov. Tento trend pritom neutícha a v budúcnosti sa tak bude vekový rozsah len viac a viac rozširovať (hráč začne hrať digitálne hry v detstve a neprestane prakticky po celý život).Popularita hier a narastajúce ziskyTvorba hier sa z relatívne okrajovej zábavy pre IT nadšencov v priebehu niekoľkých ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah PC REVUE 11/2016

04.11.2016 15:07

OBSAH NOVEMBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Reportáž: IT GALA 2016■ Microsoft predstavil svoju 3D víziu a Surface Book■ Reportáž: Microsoft Ignite 2016■ Reportáž: Svetlo a tieň sa spojili■ Apple má nov ...

Archív PCR

Kompletné vydanie PC REVUE 11/2016 vo formáte PDF

04.11.2016 13:40

Ak­tuál­ne PC RE­VUE 11/2016 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR 1

Obsah PC REVUE 10/2016

10.10.2016 15:30

OBSAH OKTÓBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Editorial: Zašoférujte si, kým ešte môžete■ Reportáž: IFA 2016 – 2. časť■ Reportáž: Huawei Connect 2016■ Reportáž: IBC 2016/Profesionáli prezbrojujú na RAW vid ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá