Image
6.4.2016 0 Comments

Bez zálohovania a obnovy to nešlo a nepôjde

Závislosť našich súkromných i profesijných životov od informačných technológií neustále rastie a zabezpečenie nepretržitej dostupnosti je dnes samozrejmosť tak pre profesionálne, ako aj súkromné ​​služby. Pri mnohých z nich bežne vyžadujeme dostupnosť v režime 24/7/365 a každú minútu výpadku vnímame veľmi negatívne. Nepretržitá dostupnosť vždy spájala množstvo disciplín a aj v dnešnej dobe existuje veľa aspektov, ktoré jej dosiahnutie komplikujú - od neustále sa zvyšujúcej komplexnosti sietí cez nároky na celkový výpočtový výkon až po takmer päťdesiatpercentný každoročný nárast objemu spracúvaných dát. Na druhej strane máme na riešenie tejto oblasti k dispozícii množstvo užitočných technológií, ako je napríklad virtualizácia. Mnoho aspektov Príčiny zlyhania a s tým súvisiaca nedostupnosť systémov alebo strata dát sú v zásade dvojaké - fyzické a logické. V prvom prípade ide predovšetkým o zlyhanie úložísk a systémov alebo o krádeže, v druhom o vplyv ľudského faktora, chyby vo firemných procesoch alebo vedomé útoky. Pre obe kategórie je však spoločné, že dotknuté osoby a oddelenia príčiny nezaujímajú – pre ne je dôležité, aby bol problém vyriešený čo najrýchlejšie a s minimálnymi stratami. Nie všetky firmy si tieto riziká uvedomujú, prípadne ich považujú za málo pravdepodobné. Podľa prieskumu spoločnosti Veeam, zameraného na oblasť dátových centier, dôjde ročne v každej organizácii k 13 výpadkom s priemernou dĺžkou trvania pri najdôležitejších systémoch 1,33 hodiny. A to pri priemerných nákladoch na jednu hodinu presahujúcich 80-tisíc amerických dolárov. Vysoká je aj cena za nedostupnosť dát na obdobie jednej hodiny – pri kritických aplikáciách presahuje táto suma v priemere hodnotu 70 000 dolárov. Každá firma tak čelí riziku straty v dôsledku nedostupnosti systémov alebo straty dát vo výške viac ako desať miliónov dolárov za rok. Zálohovanie? Obnova? Oboje! So zaistením dostupnosti úzko súvisí zálohovanie a obnova (zotavenie) do požadovaného stavu. Ide o vzájomne n ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Red Hat a Veracomp: Open source a cloudy

09.12.2016 12:05

Cieľom ďalšej z radu spoločných akcií firiem Red Hat a Veracomp Slovakia v Bratislave bola prezentácia produktov, služieb a stratégií týkajúcich sa najhorúcejších tém IT podpory biznisu s využitím naj ...

ITPro

Právne okienko

08.12.2016 12:02

1. Ako postupovať, ak obchodník nechce uznať reklamáciu tovaru objednaného z e-shopu? V takomto prípade môžu nastať v zásade dve situácie. Ak zákazník reklamuje tovar do 12 mesiacov od jeho kúpy, mož ...

ITPro

Red Hat Forum 2016: Otvorená digitálna transformácia

09.12.2016 11:51

Podujatím v Prahe pre región CENE (stredná a severná Európa) rezonovala komunitná atmosféra a snaha o spoluprácu podľa pravidla „každý s každým“. IT musí priniesť do digitálneho biznisu novú kultúru a ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá