Image
4.6.2015 0 Comments

BLOG: Ako robiť marketing, keď nemáte peniaze

Jedna z najčastejších otázok na mojich prednáškach znie, ako robiť marketing, keď nemám peniaze. Väčšina marketérov začne robiť content stratégiu, stratégiu social media, growth hacking a všetky ostatné buzzwordy. V realite to však vyzerá tak, že si založia facebookovú skupinu, i keď to nedáva zmysel, a raz mesačne napíšu blog, ktorý nikto nečíta. Pozrite sa, čo ja pokladám za marketing, a inšpirujte sa pri svojom podnikaní. Nicereply.com Všetko, čo sme v Nicereply vyskúšali, boli vyhodené peniaze. Niekoľkokrát sme sa hrali s PPC, ale neboli sme schopní dostať tam normálne ROI. Platili sme si PR článok, vyskúšali si zaplatiť promovania v rôznych app storoch. V marketingu sa potrebujete dostať tam, kde je vaša cieľovka. Cieľovkou Nicereply boli klienti helpdeskových systémov. Potrebovali sme sa dostať k ich klientom. Tak sme porobili pluginy pre jednotlivé helpdeskové systémy. Oni nás za to dali na svoje stránky, tweetovali o nás, dali nás do newsletterov, napísali o tom blog. To bol zatiaľ jediný kanál, ktorý okrem vývoja nič nestál a chodia nám odtiaľ klienti, ktorí platia. Perfektné. Ale oveľa lepšie sú tieto dva príklady. Obidva sú o tom, ako ja vnímam content stratégiu a čo je to kreatívny marketing. Groovehq.com Jednoduchý helpdeskový nástroj, ktorých je na svete milión. Ale ich blog je pre mňa synonymom perfektnej content stratégie. Chalan si vytýčil cieľ v obratoch 100 000 dolárov a rozhodol sa mapovať cestu k tomu. Píše o tom, čo robil, aby to dosiahol, čo sa mu osvedčilo a čo nie. Namotalo sa na to veľa ľudí, sledujú to, inšpirujú sa. Na blogu má perfektný progress bar. Nakoniec sa mu to aj vďaka tomuto podarilo a pokračuje s cieľom dosiahnuť 500 000 dolárov mesačne. Určite sa oplatí sledovať. To samo osebe vás naučí strašne veľa o marketingu. Baremetrics.com A do tretice ten najlepší príklad. Baremetrics je nástroj, ktorý vám (pokiaľ vo firme používate platobný systém Stripe) jedným kliknutím ukáže všetky dôležité štatistiky o vás. Aký máte obrat, ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Farebná tlač v profesionálnej kvalite pre každého

08.11.2016 00:00

OKI Smart Colour Solutions Event  Spoločnosť OKI sa posledné tri roky orientovala najmä na multifunkčné tlačiarne do kancelárskeho prostredia a posunula sa od predaja produktov k predaju komplexných ...

Magazín

Ako na výrobu technologických produktov v Číne

08.11.2016 00:00

Ste startup, ktorý ukončil vývoj produktu a chystá sa na veľkosériovú výrobu? Hľadáte dodávateľa, ktorý vám ponúkne čo najlepšie podmienky? Poďte sa pozrieť, ako sa vyrába v Číne. O praktické skúseno ...

Magazín

Budúcnosť patrí high-endu

08.11.2016 00:00

Ako naznačujú výsledky prieskumov trhu agentúry CIPA (Camera & Imaging Product Association), predaj digitálnych fotoaparátov od roka 2010 vytrvalo klesá. Z pôvodných 121,5 milióna kusov do roku 20 ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá