Image
9.11.2016 0 Comments

Analýza: Americké médiá spomínali Trumpa dvakrát viac ako Clintonovú

Donald Trump mal v období od januára 2015 až do 6. novembra 2016 o takmer sto percent viac mediálnych zmienok, ako Hillary Clintonová. Vyplýva to z mediálnej analýzy americkej softvérovej spoločnosti Qlik, ktorá monitorovala šesticu najväčších amerických médií (CNN, Fox News, MSNBC, Al Jazeera, Bloomberg a Comedy Central). Analýza odhalila že republikán D. Trump zaznamenal v uvedenom období 1,162 milióna mediálnych zmienok, pričom demokratická kandidátka Hillary Clintonová 616 tisíc.

Tieto informácie zverejnila americká softvérová spoločnosť Qlik prostredníctvom svojej aplikácie analyzujúcej predvolebné kampane prezidentských kandidátov. Jednoduchá a verejne dostupná appka ponúka okrem počtov mediálnych zmienok aj ich prehľad v čase – teda v ktorých fázach kampane mali kandidáti najnižší, resp. najvyšší počet zmienok. Aplikácia okrem toho ponúka analýzy kľúčových slov, ktoré kandidáti použili počas troch rozhodujúcich predvolebných debát. Odhaľuje aké slová kandidáti používali najčastejšie a tiež akým témam sa v debatách venovali najviac.

Analýza textových prepisov troch najdôležitejších debát pred voľbami odhalila, ktorým témam sa kandidáti venovali najviac a aj to, aké slová volili najčastejšie. Kým Clintonová použila počas predvolebných debát 2,203 rôznych slov, jej republikánsky náprotivok si vystačil s 1,776 slovami.

U obidvoch bolo najčastejšie skloňovaným slovom „people“ (ľudia). Čo sa týka tematického zamerania, Clintonová častejšie ako Trump spomínala témy: práca, ženy, jadro, ekonomika, sociálne zabezpečenie, Amerika a Sýria. Naopak Trump častejšie ako Clintonová hovoril o témach: ISIS, dane, obchod, e-maily, Obama, Putin, Rusko, Irak, Irán, Mosul a Čína.

Kľúčové slová H. Clintonová – TOP 5

  • people – 113
  • think – 110
  • donald – 86
  • know – 79
  • country – 64

Kľúčové slová D. Trump – TOP 5

  • people – 135
  • country – 115
  • look – 103
  • know – 96
  • think – 87

Softvérová spoločnosť Qlik sa zaoberá vývojom riešení pre analýzu a vizualizáciu dát (business intelligence). „Volebná“ aplikácia stojí na platforme Qlik Sense, ktorá analýzou dát pomáha firmám po celom svete lepšie pochopiť trhy a robiť strategické rozhodnutia postavené na aktuálnych biznisových a trhových trendoch.  

Aplikácia je bezplatná a verejne dostupná tu: http://webapps.qlik.com/presidential-election-2016/index.html#/home/

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Banky chcú rozšíriť projekt elektronickej komunikácie

09.12.2016 16:16

Slovenská banková asociácia chce rozšíriť projekt elektronickej komunikácie medzi bankami a štátnymi inštitúciami. Cieľom projektu iniciovaného asociáciou a bankami je zjednodušenie, zrýchlenie a zefe ...

Tlačové správy

V rebríčku Technology Fast 500 sa umiestnili štyri firmy zo SR

09.12.2016 16:14

Medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v Európe sa tento rok prebojovali štyri slovenské firmy. V rebríčku Technology Fast 500 zostavenom pre Európu, Blízky východ a Afriku (EMEA región ...

Tlačové správy

ČR: Rýchlosť, štýl, ostrosť: Monitory AOC k Vianociam

09.12.2016 15:00

Noci jsou delší, studenější a sváteční čas je za rohem. Zatímco někteří už mají na svém vánočním nákupním seznamu vše odfajfkováno, jiní ještě hledají ten pravý dárek. Společnost AOC přichází se čtyřm ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá