Image
14.12.2015 0 Comments

Ako sa opravujú počítače

Neustále sa rozrastajúce portfólio produktov a v neposlednom rade aj miniaturizácia ultrabookov, tabletov a telefónov kladie čoraz vyššie nároky na servisné centrá. Určite vás bude zaujímať osud zariadenia odoslaného do servisu, preto sme uvítali možnosť navštíviť servisné centrum spoločnosti Acer v Brne, ktoré zabezpečuje servis produktov tejto značky pre Čechy, Slovensko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko a časť Nemecka. Denne musí servisné centrum v priemere zvládnuť opravu 400 prístrojov. Kľúčová úloha je efektívna logistika náhradných dielov a organizácia práce. V centre pracuje 120 zamestnancov, pričom špecialisti a tímoví lídri sa od technikov líšia farbou pracovného oblečenia. Technici majú modré a špecialisti červené kombinézy. Technici sú primárne špecializovaní na jeden typ zariadení, ale dokážu sa zastúpiť, takže v prípade, ak sa nahromadí napríklad viac smartfónov, participujú na opravách aj špecialisti na tablety. Farebne sú označené aj plochy na podlahe určené na ukladanie paliet a iných predmetov. Každá farba symbolizuje inú fázu rozpracovanosti, takže pracovníci majú prehľad o tom, v ktorej fáze opravy sa daný prístroj nachádza. Opravy sa realizujú výmenou dielov, takže pri opravách technici potrebujú predovšetkým elektrický skrutkovač a prípravky na rozoberanie a montáž prístrojov. Opravovať diely, napríklad základné dosky telefónov, by bolo neekonomické. Po výmene dielov je do zariadenia zavedený potrebný softvér. Súčasťou servisného strediska je aj call centrum, na ktoré by sa zákazníci mali ohľadne poruchy svojho zariadenia obrátiť - či už telefonicky, alebo cez formulár na webovej stránke, a nie sprostredkovane cez obchodníka. Často sa dá problém vyriešiť na diaľku bez toho, aby bolo treba zariadenie odoslať do servisu. Týka sa to predovšetkým softvéru a konfigurácie. Preto sú v call centre pripravené aktuálne produkty, aby pomocou nich mohol pracovník centra vyskúšať zákazníkov problém a nájsť riešenie. Fyzická oprava závisí od aktuálnej dostupnost ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Red Hat a Veracomp: Open source a cloudy

09.12.2016 12:05

Cieľom ďalšej z radu spoločných akcií firiem Red Hat a Veracomp Slovakia v Bratislave bola prezentácia produktov, služieb a stratégií týkajúcich sa najhorúcejších tém IT podpory biznisu s využitím naj ...

ITPro

Právne okienko

08.12.2016 12:02

1. Ako postupovať, ak obchodník nechce uznať reklamáciu tovaru objednaného z e-shopu? V takomto prípade môžu nastať v zásade dve situácie. Ak zákazník reklamuje tovar do 12 mesiacov od jeho kúpy, mož ...

ITPro

Red Hat Forum 2016: Otvorená digitálna transformácia

09.12.2016 11:51

Podujatím v Prahe pre región CENE (stredná a severná Európa) rezonovala komunitná atmosféra a snaha o spoluprácu podľa pravidla „každý s každým“. IT musí priniesť do digitálneho biznisu novú kultúru a ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá