Image
15.5.2015 0 Comments

Ako big data prináša cielený marketing do kamenného sveta

Big data a biznis tvoria dvojicu, o ktorej počúvame stále viac a vidíme aj prvé konkrétne riešenia a výsledky. A tieto výsledky sú veľmi zaujímavé. Cielený marketing je v popredných líniách aplikácie poznatkov z big data, keďže tie ponúkajú možnosť preniesť presné cielenie, dobre známe z on-line, do toho fyzického „kamenného" sveta. Mesačné pilotné využívanie cieleného mobilného marketingu postaveného nad telekomunikačnými big data prinieslo viaceré zaujímavé výsledky. Skúsenosti ukazujú, že marketing sa aj v kamennom svete bude presúvať od klasických kampaní ATL (ako print alebo bilbordy) smerom k personalizácii a zameraniu sa na vlastnosti jednotlivých zákazníkov formou kampaní BTL (priamy marketing, napríklad cielenými SMS kampaňami). Na to, aby boli takéto kampane personalizovateľné, je nevyhnutné poznať vlastnosti cieľovej skupiny. Dáta o zákazníkoch, ich preferenciách, správaní či lokalizácii sa vo veľkom vyskytujú v spoločnostiach, ktoré však často nevedia s týmito dátami pracovať, a tak ostávajú nevyužité. Ako vzor môžu poslúžiť telekomunikační operátori, ktorí dokázali svoje big data etickým a právne legitímnym spôsobom využiť a vytvoriť tak nástroj na cielený marketing vo fyzickom svete, podobný tomu, aký poznáme v on-line svete. Aké výhody to prináša? Kampane ATL sú plánované dlho dopredu, príprava je veľmi prácna a manuálna. Naopak, cielené mobilné kampane pripravované v jednoduchých on-line nástrojoch, ako je Market Locator od Slovak Telekomu, sú uskutočniteľné rádovo v minútach. Navyše ich používateľ vie upravovať v reálnom čase tak, aby odzrkadľovali súčasnú situáciu na trhu. Na rozdiel od štandardného marketingu je on-line marketing, ako aj cielený mobilný marketing ľahko delegovateľný na lokálne marketingové oddelenia, ktoré najlepšie poznajú potreby a nálady svojich zákazníkov. Úspešnosť snahy týchto lokálnych oddelení sa dá navyše ľahko a presne merať. Mobilný marketing umožňuje merať úspešnosť kampaní širokou paletou možností - od kliknutí n ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (14. časť): Small Business Server

09.11.2016 14:57

Pojem Small Business Server (malý firemný server) začala používať spoločnosť Microsoft ešte v roku 2000 na označenie servera, ktorý ­dokázal plniť úlohy niekoľkých samostatných serverov. Aplikačná vrs ...

ITPro

Industry 4.0: Fikcia alebo už realita?

09.11.2016 14:52

Štvrtá priemyselná revolúcia je pomenovanie rozsiahlych zmien prudko vstupujúcich do súčasného priemyslu. Nositeľom týchto zmien je digitalizácia výroby a optimalizácia všetkých podnikových procesov v ...

ITPro

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

09.11.2016 14:47

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je v ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá