Image
4.1.2016 0 Comments

Aká je budúcnosť online nakupovania?

Hlavnými lákadlami e-shopov pre Slovákov nie sú len nízke ceny, ale aj úspora času či zvýšenie komfortu nákupu priamo z domova alebo kedykoľvek z mobilného zariadenia.

Slováci sú pri nakupovaní veľmi pohodlní, ukazuje sa to aj pri nakupovaní online. Ako dôvody pre online shopping uvádzajú často úsporu času, komfort takéhoto nákupu i veľký výber sortimentu, ktorý e-shopy ponúkajú. Aj keď najnižšia cena zostáva stále prvým dôvodom pre slovenských nakupujúcich je to stále prvým dôvodom, prečo nakúpiť cez e-shopy, na ďalších priečkach sa umiestňujú práve výhody pohodlného nákupu. Vyplýva to z májového online prieskumu nákupného portálu Heureka.sk.

Nižšie ceny sú lákadlom pre tri štvrtiny Slovákov, stále dôležitejšie sú však ostatné výhody. „Ako ďalšie hlavné dôvody pre online nakupovanie Slováci vidia úsporu času, pretože nakúpia pár kliknutiami z domu, a väčšie pohodlie pri nakupovaní, kedy môžu nakupovať bez tlačenice a dlhého čakania. Tieto výhody internetového nakupovania vníma viac ako polovica Slovákov," vysvetlil riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman. Presná polovica opýtaných rado nakupuje na internete, lebo môžu vyberať zo širšej ponuky tovaru. Špeciálne ponuky platia na internete až na vyše tretinu Slovákov. Pätine Slovákov vyhovuje na internetovom nakupovaní lepšia prezentácia sortimentu.

Celkovo na internete nakúpili Slováci v roku 2014 za zhruba 611 miliónov eur a podiel e-commerce na trhu tak bol 5 %. Každým rokom pritom počet Slovákov obľubujúcich online shopping rastie, oproti roku 2013 predstavoval vlaňajšok nárast o 20 %. „Vlani bola najobľúbenejším sortimentom na internete elektronika, ktorej podiel na celkovom počte vyhľadávaní tovaru dosiahol približne 36 %. Najdynamickejšie však vlani rástli segmenty bielej techniky alebo kozmetiky," dodáva Braverman.

Dôkazom, že Slováci radi nakupujú pohodlne, je aj nárast nákupov cez mobilné zariadenia. Stránky e-shopov či porovnávačov navštívi každomesačne cez mobilný internet približne 700-tisíc Slovákov. „Takmer každý tretí prístup na Heureke je cez mobilné zariadenia. Mobilnú verziu má pritom iba každý piaty e-shop," hovorí Braverman. Kým v apríli 2014 sa na Heureku prihlasovalo cez takéto zariadenia len 21 percent Slovákov, v marci tohto roka to bolo už 30 percent a čísla stále rastú.

Z akého dôvodu nakupujete na internete?

Nižšie ceny

74 %

Úspora času

57 %

Väčšie pohodlie pri nakupovaní

56 %

Širší sortiment

50 %

Špeciálne ponuky a zľavy

36 %

Lepšia prezentácia sortimentu

21 %

Iný dôvod

4 %

Vyššia kvalita tovarov na internete

4 %

Zdroj: online prieskum portálu Heureka.sk na vzorke 1125 respondentov (25.-26.5.)


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

V roku 2020 pretečie cloudom 14,1 zettabajtu. Je na takúto premávku Slovensko pripravené?

08.12.2016 00:14

Podľa záverov novej štúdie Cisco Global Cloud Index  dosiahne do roku 2020 ročný objem cloudovej dátovej premávky až 14,1 zettabajtov (ZB). To znamená, že v porovnaní s rokom 2015, keď celková premávk ...

Prieskumy trhu

Slovenskí žiaci zaostávajú v matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti

07.12.2016 00:07

Slovensko v porovnaní s priemerom krajín OECD zaostáva vo všetkých troch oblastiach – matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti. Výsledky slovenských 15-ročných žiakov sú podľa medzináro ...

Prieskumy trhu 1

Analytici zverejnili hlavné predpovede o digitálnej budúcnosti

07.12.2016 00:13

Hlavné predpovede na rok 2017 a nasledujúce roky vychádzajú z troch hlavných vplyvov postupujúcej digitálnej inovácie: skúseností a zapojenia používateľov (zákazníkov), inovácie v oblasti biznisu a se ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá