Image
9.5.2014 0 Comments

Adaptívna inteligencia: Prispôsobte sa potrebám zákazníkov

zdielanie dat.jpg V oblasti technológií pre biznis sa stále častejšie vyskytuje termín adaptívna inteligencia (AI). Čo si pod ním predstaviť a aké prínosy firmám ponúka?

Adaptívnu inteligenciu možno chápať ako viacúrovňové zdieľanie dát v reálnom čase, ktoré sa snaží pochopiť potreby zákazníka, jeho kontext a aktuálne požiadavky s cieľom maximalizovať obchodné prínosy. Ide o špecifickú časť odboru, ktorá sa nazýva consumer insights (teda vhľad do zákazníka) a jej cieľom je automatizovať za pomoci dostupných technológií prácu so zákazníckymi dátami a získať tak vzorce ich správania. Adaptívna inteligencia rieši množstvo problémov (pozri ďalej).

Čo získate zavedením adaptívnej inteligencie
- Systematickú inováciu v oblasti prístupu k dátam. Ide o zdieľanie vedomostí v rámci organizácie, redukciu redundancie v oblasti akvizície dát a zlepšenie kreativity v praktikách customer insights.
- Zaručenie pôvodu dát, ktoré možno bez obáv využiť na marketing a na analýzy prostredníctvom riešenia big data.
- Lepšiu kontrolu nad dátami a kvalitnejší data governance na zlepšenie ochrany dát a bezpečnosti vďaka adopcii štandardov.
- Lepšiu štruktúru dát, ktorá umožní lepšiu prácu s dátami pri analýzach a pri rozhodovaní.
- Vyššiu dátovú interoperabilitu, ktorá umožní rozpoznanie zákazníka nezávisle od kanála a zdroja, vďaka čomu môžu byť dáta využité na lepšiu zákaznícku skúsenosť.
- Kvalitná správa dát prináša transparentnosť a vhľad do správania zákazníkov. Consumer insights sa tak stáva z nákladovej položky spôsobom, ako firma môže zarábať peniaze.

Ak je firma schopná vďaka novým technológiám adaptívne reagovať na svojich zákazníkov, potom je dobre pripravená na budúce zmeny a na to, aby mohla posilňovať na trhu. Najmä na úkor tých firiem, ktoré nástroje na adaptívnu inteligenciu podcenili. Tieto nástroje sú vhodné prakticky pre každú oblasť biznisu, pretože každá firma musí svojim zákazníkom dokázať rozumne sa adaptovať na ich potreby.

Agentúra Forrester Research priamo ponúka vlastný nástroj, ktorý umožní firme zmerať úroveň jej adaptívnej inteligencie. Pracuje so siedmimi kategóriami, ktoré sú zásadné, a ponúka v rámci nich kroky na zlepšenie zo súčasnej situácie na úroveň, ktorú možno považovať za vyhovujúcu.

Zdroj: ictmanazer.cz


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

10 trendov pre tohtoročný trh s mobilnými aplikáciami

18.01.2017 00:15

Na začiatku nového roka sa spoločnosť Resco pozrela na najdôležitejšie trendy, ktoré čaká tento biznis v roku 2017. Výskum spoločnosti App Annie predpokladá, že celkové výdavky spotrebiteľov na nákup ...

Internet

Inteligentný bot Google Assistant čoskoro umožní vykonávať platby aj hlasovým príkazom

18.01.2017 00:25

Rozbor Google App pre Android (beta verzia 6.11.13), ktorý  zahŕňa aj službu Assistant, podľa ľudí z XDA Developers ukazuje, že čoskoro by sme mohli uskutočňovať platby pomocou zariadení podporujúcich ...

Internet

Poštová banka sa modernizuje, čoskoro predstaví mobilnú aplikáciu

11.01.2017 00:02

Poštová banka začína nový kalendárny rok s novým logom a novým moderným vizuálom. Tradičná slovenská banka, ktorú vzhľadom na dostupnosť základného balíka služieb na každej pošte využívali hlavne star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá