Image
27.4.2016 0 Comments

Absolútnym víťazom ocenenia MasterCard obchodník roka sa stal tretíkrát Martinus

  • Absolútnym víťazom a držiteľom titulu MasterCard Obchodník roka 2015 sa stal, rovnako ako v predošlých dvoch rokoch, Martinus. Ten bol tiež ocenený v rámci odborovej kategórie ako MasterCard Obchodník s knihami 2015.
  • Medzi ďalších víťazov odborových kategórií patrí Lidl Slovenská republika, dm drogerie markt, Deichmann, Sportisimo, NAY Elektrodom, HORNBACH, IKEA a alza.sk.
  • Víťaza v kategórii MasterCard Cena verejnosti 2015 vybrali zákazníci hlasovaním na internete a prostredníctvom SMS. Najviac hlasov získal rovnako ako vlani Lidl Slovenská republika.

Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 000 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).

„Už tretí rok oceňujeme obchodníkov na slovenskom trhu a posudzujeme kvalitu ich ponuky, rozsah sortimentu alebo dobré vzťahy so zákazníkmi. A práve spotrebitelia rozhodujú o víťazstve predajcov v jednotlivých kategóriách maloobchodu, čo odráža ich vlastné skúsenosti,“ hovorí Josef Machala, Loyalty Leader Czech and Slovakia, MasterCard.

Absolútny víťaz

Absolútnym víťazom ocenenia sa stala, rovnako ako v predošlých dvoch rokoch, spoločnosť Martinus. Ľudia najviac oceňovali hlavne skladbu sortimentu spoločnosti aj ostatné parametre predajní. Reťazec vykazuje aj vysokú mieru lojality a dôvery zákazníkov. Na druhom mieste sa v kategórii Absolútny víťaz presadila dm drogerie markt a na treťom mieste sa umiestnila spoločnosť Panta Rhei.

Odborové kategórie

  1. Cenu v kategórii MasterCard Obchodník s potravinami 2015 vyhral vďaka vysokej dôvere zákazníkov a vysokej kvalite tovaru Lidl Slovenská republika, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste je Tesco.
  2. Víťazom kategórie MasterCard Obchodník s drogériou a parfumériou 2015 sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto získala TETA Drogerie a tretie 101 DROGERIE. Oceňovanými charakteristikami dm drogerie markt sú predovšetkým skladba sortimentu a kvalita.
  3. Ocenenie v kategórii MasterCard Obchodník s odevmi 2015 vyhrala spoločnosť Deichmann, na druhom mieste sa umiestnil Baťa a na treťom H&M. Deichmann boduje hlavne vysokou lojalitou zákazníkov.
  4. Víťazom v kategórii MasterCard Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2015 sa stalo Sportisimo. Na druhom mieste sa umiestnil víťaz minulého ročníka Exisport a na treťom mieste SportsDirect.
  5. Víťazom kategórie MasterCard Obchodník s elektronikou 2015  sa opäť stal NAY elektrodom, na druhom mieste skončilo Okay a na treťom mieste Datart. NAY elektrodom je medzi zákazníkmi veľmi známy a tí sú k nemu lojálni.
  6. Cenu MasterCard Obchodník s knihami 2015 získal Martinus, na druhom mieste Panta Rhei a treťom bux.sk/MEDIA KLUB. Martinus obhájil svoje víťazstvo z roku 2013 a 2014, oceňovanými charakteristikami spoločnosti sú predovšetkým skladba a kvalita sortimentu.
  7. Víťazom v kategórii MasterCard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2015 sa stal HORNBACH, na druhom mieste Merkury Market, na treťom mieste Mountfield. HORNBACH sa u zákazníkov teší hlavne vysokej dôvere.
  8. Cenu MasterCard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2015 získala opäť IKEA. Na druhom mieste je JYSK a tretí sa umiestnil Merkury Market. Na predajni IKEA oceňujú zákazníci pestrú skladbu sortimentu, zároveň k nej prejavujú vysokú dôveru a lojalitu.
  9. Cenu MasterCard Internetový obchodník 2015 získal už tretíkrát portál alza.sk, na druhom mieste sa umiestnil mall.sk a na treťom hej.sk. Zákazníci portálu alza.sk pozitívne vnímajú kvalitu aj skladbu ponúkaného sortimentu a voči obchodu sú lojálni.

Ocenenie zákazníkov – Cena verejnosti

  1. V kategórii MasterCard Cena verejnosti 2015 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich dvoch rokoch. Prvé miesto jej zabezpečilo 46 096 hlasov, na druhom mieste je dm drogerie markt s 31 555 hlasmi a Martinus s 29 194 hlasmi na treťom mieste. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk a SMS správ od 18. januára do 18. marca 2016. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 87 758 ľudí, a to je takmer o 20 tisíc hlasujúcich viac oproti minulému roku. 75 361 hlasovalo prostredníctvom internetových stránok a 12 397 ich poslalo súťažnú SMS. Celkovo hlasujúci udelili v ankete 530 349 platných hlasov.

Slávnostné vyhlásenie výsledkov

Slávnostné vyhlásenie víťazov sa uskutočnilo 26. apríla 2016 v rámci konferencie European Retail Summit v Bratislave.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

VESMÍR: Sonda Cassini poslala snímky Saturnu z novej obežnej dráhy

07.12.2016 16:09

Vesmírna sonda Cassini poslala na Zem prvé snímky zo svojej novej obežnej dráhy okolo Saturnu, na ktorú sa dostala 30. novembra v rámci záverečnej fázy svojej misie. Na fotografiách je vidno búrku v t ...

Tlačové správy

CAT S30 s držiakom a autonabíjačkou v ponuke operátora O2 a Telekom

07.12.2016 09:40

Do portfólia operátorov O2 a Telekom prichádza rozšírené balenie CAT S30 s pribaleným držiakom do auta a autonabíjačkou zdarma. Odolný smartfón s armádnym štandardom 810G s bezplatným príslušenstvom s ...

Tlačové správy

Synology uvádza DiskStation DS3617xs. Centralizujte vaše dáta doslova na svojom pracovnom stole

07.12.2016 09:30

Spoločnosť Synology® Inc. dnes uvádza na trh DiskStation DS3617xs, 12-šachtový NAS server rozšíriteľný až do kapacity 36 pevných diskov. Prináša vysoký výkon v rýchlosti až 2 358 MB/s pri čítaní a pod ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá