SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

7 vecí, ktoré by ste mali vedieť o hybridnom cloud computingu

Archív NXT
0

Podľa analytikov spoločnosti Gartner bude mať do roku 2017 hybridný cloud implementovaný polovica veľkých firiem. Hybridné IT firme umožňuje udržiavať centralizovaný prístup k správe IT a zároveň experimentovať s cloud computingom.

Prijatie cloudového riešenia v rámci stratégie ochrany dát má pre moderné dátové centrum svoje výhody. Služby skladovania v cloude sú zvyčajne účtované len na základe využívania určitej kapacity, firmy teda platia iba za to, čo skutočne používajú. To uľahčuje vlastníkom spoločnosti plánovanie rozpočtu na úložisko pre prípad obnovy po havárii, čo je jednoduchšie ako investície do drahých diskových polí alebo páskových jednotiek.

Hoci sa vývoj na zlepšenie služieb cloud computingu deje takmer na dennej báze, stále existuje veľa problémov, ktoré organizácie musia prekonať, kým z neho budú môcť maximálne ťažiť. V kombinácii s dopytom koncových používateľov na zabezpečenie kontinuálnej prevádzky podnikania (always-on business) je tlak na vývoj enormne vysoký. Čo by ste teda mali vedieť pred implementáciou hybridného cloud computingu?

1. Dosiahnutie nepretržitých služieb a ochrany tradične vyžaduje značné investície do plne redundantných systémov so zaistením instant failover obnovy v priebehu niekoľkých sekúnd. Tieto investície sa vyplatia len pri niekoľkých aplikáciách, takže drvivá väčšina podnikových dát a aplikácií je servisovaných s nižším výkonom, staršie záložné riešenia umožňujú obnovu (RTO a RPO) počas niekoľkých hodín alebo dní. Takáto nízka úroveň výkonnosti neumožňuje kontinuálny prístup k dátam a podnikovým aplikáciám, pretože vytvára značnú medzeru v dostupnosti.

2. Ako môžu firmy využívať cloudové platformy, aby spĺňali ich potreby a očakávania nepretržitej dostupnosti podnikania? Faktom je, že im môžu veľa ponúknuť, ale treba sa opäť zamerať na aplikácie. Existuje mnoho spôsobov, ako cloudové platformy efektívne využívať, ale za predpokladu, že cloudové stratégie majú definované jasné obchodné výhody a použitie aplikácií.

3. Najväčšia výzva je poskytovať komplexnú cloudovú stratégiu tak, aby uspokojovala to, čo je skutočne dôležité, teda aplikácie. Jednoducho povedané, cloud storage je dobrý, ale čo ak sme ho mohli mať asistovaný cloudovými výpočtovými zdrojmi v natívnom formáte aplikácie? Potrebujeme takú stratégiu, ktorá nenarušuje chod aplikácií, ale v skutočnosti ho zlepšuje. Tým sa zvýši bezpečnosť, použiteľnosť a, samozrejme, aj výkon. Celosvetový trend naznačuje, že firmy potrebujú cloudové riešenia, ktoré vyhovujú potrebe dosiahnuť kontinuálnu prevádzku podniku; navyše by takéto riešenia mali uspokojiť nároky na existujúce investície do IT a neohroziť bezpečnosť dát.

4. Cloud je len miesto, kde privátny cloud je on-premise a služby verejného cloudu môže poskytovať veľký aj malý poskytovateľ. Môžeme predpokladať, že v najbližších 5 až 10 rokoch už nebudú veľkí poskytovatelia hlavnými aktérmi, ale budú nimi poskytovatelia služieb, a to z mnohých dôvodov (bezpečnosť, umiestnenie a ďalšie dodatočné služby ako poskytovanie služieb SLA na mieru atď.). Veľkých poskytovateľov budú využívať podniky a dokonca aj poskytovatelia služieb z dôvodov možných havárií.

5. Poskytovatelia cloudu musia zabezpečiť potenciálnym klientom, že ich dôležité dáta budú v dobrých rukách. Na druhej strane potenciálni klienti by mali vyhodnotiť všetky aspekty cloudových služiebvrátane odolnosti a záruky dostupnosti dát.

Predstavte si, že vaše riešenie ERP je umiestnené u poskytovateľa cloudu. Musíte si byť istí, že je vždy spustené a je k dispozícii pre vaše podnikanie. Nemôžete tolerovať žiadne prestoje alebo stratu dát. Pozorne si prečítajte Service Level Agreement (SLA) a všimnite si poznámky, ako je uptime 99,9999 %, ako kľúčový indikátor záruky dostupnosti.

Keďže je uptime danej služby dôležitý parameter v cloud computingu, ochrana dát je tu takmer na rovnakej úrovni dôležitosti, aj keď je často ignorovaná. Žiaľ, častejšie zákazníci nájdu v opise služby frázu: „Vaše aplikácie sú chránené dennou zálohou s X dňami retencie."

Ako zákazník by som nikdy nebol spokojný s takou odpoveďou. Než odovzdáte vaše cenné dáta poskytovateľom cloudu, treba vykonať hĺbkovú analýzu stratégie ochrany zákazníckych dát, ako sú vykonávané zálohy, v akej frekvencii a aký výkon môžete v priebehu obnovenia očakávať. V prípade, že existencia vašej spoločnosti závisí od dostupnosti aplikácie, krátky čas bodu obnovenia (RPOS) a bodu zotavenia (recovery - RTOS) sú veľmi dôležité.

Potenciálni zákazníci by mali byť dobre oboznámení s dohodami o úrovni poskytovaných služieb (SLA), pretože z nich budú vychádzať pri hodnotení kvality poskytovaných služieb. Nadišiel čas, aby zákazníci požadovali túto povinnú úroveň služieb pre outsorcovanú ochranu dát.

6. Ak chcú organizácie s cloud computingom začať, je pre mnohé z nich nejasné, kam určité služby alebo aplikácie nasadiť a kedy ich nasadiť vo verejnom cloude (Microsoft Azure, Amazon Web Services, VMware vCloud Air alebo iní poskytovatelia služieb) a kedy v privátnom cloude. Všetko sa stáva ešte zložitejším, keď časť služby alebo aplikácie bude nasadená v privátnom cloude on-premise a časť vo verejnom cloude.

7. Do hry vstupujú aj rozhodnutia o ďalších technických problémoch. Ako budeme riešiť a riadiť tieto služby vo verejnom cloude? Ako ich pripojíme k nášmu vlastnému privátnemu cloudu? A čo prenášateľnosť aplikácie (v prípade, že ju chceme presunúť k inému poskytovateľovi cloudu alebo ju jednoducho priviesť späť on-premise)?

Tieto myšlienky aplikoval Veeam vo svojej novej technológii pre cloud; technológii, ktorá sa výslovne zaoberá dostupnosťou pre poskytovateľov služieb v cloude. To možno ľahko vykonať z networking front a umožňuje to spoločnostiam riadiť kľúčové zabezpečenia dát, ako je šifrovanie. Okrem toho môžu spoločnosti nastaviť viacero pravidiel pre umiestnenie, napr. kde budú ich záložné dáta uložené alebo ktoré môžu byť nejako právne obmedzené.


Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať