12.2.2014 0 Comments

5 500 hodín reklamy v slovenských televíziách v roku 2013

Slovenské televízne stanice odvysielali v roku 2013 viac ako 883 tisíc spotov v celkovej dĺžke 5 532 hodín. Ak by si ich mal slovenský divák všetky pozrieť, trvalo by mu to 233 a pol dňa, čo by znamenalo o 16 percent viac času ako rok predtým. K tomuto výsledku prispelo aj spustenie nových TV staníc Fooor a WAU v priebehu roka 2013, ktoré samotné odvysielali 462 hodín reklamy. Ak neberieme do úvahy reklamu na novovzniknutých staniciach Fooor a WAU, odvysielali existujúce stanice v porovnaní s predošlým rokom o 300 hodín reklamy viac (nárast 6 percent).

Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2013 viac ako 709 mil. eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 12 percent. Tento údaj vychádza z oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre či bonusy.

Priemerná dĺžka spotu bola 23 sekúnd (22 sekúnd v roku 2012). Najčastejšie vysielané boli tradične 30'' spoty. Ich podiel na celkovom počte odvysielaných spotov zostal medziročne rovnaký (35%), podobne ako v prípade 25'' spotov (29%). Mierny nárast zaznamenali 15'' spoty (+1,3%), 10'' spotov sa odvysielalo o nepatrné 1% menej.

Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v stredu 27. novembra 2013, spolu 3 663 spotov. V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov Bayer Leverkusen - Manchester United, Markíza ponúkla Modré z neba a JOJka Panelák.

Najviac reklám v jednom bloku - 30 spotov v celkovej dĺžke 12 minút - odvysielala TV JOJ v nedeľu 31. marca 2013 večer o 22:24 hod počas filmu Avatar.

Najviac divákov si pozrelo 20'' spot Orange odvysielaný na Jednotke 12. mája 2013 o 20:21 hod. počas druhej tretiny zápasu Slovensko - Rusko na MS v ľadovom hokeji.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ v nedeľu 13. októbra počas show Československo má talent o 21:53 hod. a bol to 45'' spot na Nissan Note.

Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia pôsobiaci v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2012. Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov (vrátane stavebných sporiteľní). O priečku nižšie sú služby mobilných operátorov. Na treťom mieste sú lieky, ktoré si oproti roku 2012 vymenili pozíciu s kategóriou automotive. Automotive sa posunul na štvrté miesto a maloobchodné reťazce uzatvárajú TOP 5 kategórií. Podiel TOP 5 kategórií na celkových reklamných výdavkoch v televízii bol 47 percent.

Ako vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov, najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom. Poradie 5 najväčších zadávateľov je rovnaké ako v predchádzajúcom roku. Z rebríčka TOP 10 televíznych zadávateľov vypadol L'Oreal, naopak do prvej desiatky TV zadávateľov sa dostalo Tesco. Prví 3 zadávatelia sú nielen najväčšsími zadávateľmi reklamy v TV, ale v nezmenenom poradí aj najväčšími zadávateľmi celkovo vo všetkých médiách.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Veracomp plánuje predstaviť mrazivé novinky z Red Hatu

19.01.2017 12:00

Veracomp Slovakia s.r.o., distribútor s prívlastkom VAD (čiže Value Added Distributor), poskytuje pridanú hodnotu aj vo forme vzdelávania. V spolupráci s Red Hat na Slovensku plánuje Veracomp pre svo ...

Tlačové správy

ČR: Audiosystémy pre domáce kino Bose Lifestyle 600 a Lifestyle 650 - potešenie pre uši aj oči

19.01.2017 11:00

Systémy pro domácí kino mají u Bose dlouholetou tradici a uživateli i odborníky jsou řazeny na vrchol nabídky v této oblasti. Nyní přichází na náš trh dvě zcela nová řešení – Bose Lifestyle 600 a Life ...

Tlačové správy

Taxify ponúka zľavu 20 % na všetky jazdy

19.01.2017 10:40

Populárna aplikácia Taxify spustila akciu, ktorá o pätinu znižuje cenu za každé využitie služby do konca januára. Vďaka nízkej minimálnej platbe za jazdu sa služba vyplatí aj pri kratších presunoch po ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá