SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

5 500 hodín reklamy v slovenských televíziách v roku 2013

Tlačové správy
0
Slovenské televízne stanice odvysielali v roku 2013 viac ako 883 tisíc spotov v celkovej dĺžke 5 532 hodín. Ak by si ich mal slovenský divák všetky pozrieť, trvalo by mu to 233 a pol dňa, čo by znamenalo o 16 percent viac času ako rok predtým. K tomuto výsledku prispelo aj spustenie nových TV staníc Fooor a WAU v priebehu roka 2013, ktoré samotné odvysielali 462 hodín reklamy. Ak neberieme do úvahy reklamu na novovzniknutých staniciach Fooor a WAU, odvysielali existujúce stanice v porovnaní s predošlým rokom o 300 hodín reklamy viac (nárast 6 percent).

Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2013 viac ako 709 mil. eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 12 percent. Tento údaj vychádza z oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre či bonusy.

Priemerná dĺžka spotu bola 23 sekúnd (22 sekúnd v roku 2012). Najčastejšie vysielané boli tradične 30'' spoty. Ich podiel na celkovom počte odvysielaných spotov zostal medziročne rovnaký (35%), podobne ako v prípade 25'' spotov (29%). Mierny nárast zaznamenali 15'' spoty (+1,3%), 10'' spotov sa odvysielalo o nepatrné 1% menej.

Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v stredu 27. novembra 2013, spolu 3 663 spotov. V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov Bayer Leverkusen - Manchester United, Markíza ponúkla Modré z neba a JOJka Panelák.

Najviac reklám v jednom bloku - 30 spotov v celkovej dĺžke 12 minút - odvysielala TV JOJ v nedeľu 31. marca 2013 večer o 22:24 hod počas filmu Avatar.

Najviac divákov si pozrelo 20'' spot Orange odvysielaný na Jednotke 12. mája 2013 o 20:21 hod. počas druhej tretiny zápasu Slovensko - Rusko na MS v ľadovom hokeji.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ v nedeľu 13. októbra počas show Československo má talent o 21:53 hod. a bol to 45'' spot na Nissan Note.

Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia pôsobiaci v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2012. Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov (vrátane stavebných sporiteľní). O priečku nižšie sú služby mobilných operátorov. Na treťom mieste sú lieky, ktoré si oproti roku 2012 vymenili pozíciu s kategóriou automotive. Automotive sa posunul na štvrté miesto a maloobchodné reťazce uzatvárajú TOP 5 kategórií. Podiel TOP 5 kategórií na celkových reklamných výdavkoch v televízii bol 47 percent.

Ako vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov, najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom. Poradie 5 najväčších zadávateľov je rovnaké ako v predchádzajúcom roku. Z rebríčka TOP 10 televíznych zadávateľov vypadol L'Oreal, naopak do prvej desiatky TV zadávateľov sa dostalo Tesco. Prví 3 zadávatelia sú nielen najväčšsími zadávateľmi reklamy v TV, ale v nezmenenom poradí aj najväčšími zadávateľmi celkovo vo všetkých médiách.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať