Image
15.2.2013 0 Comments

10 dôvodov, prečo by tablet Windows Surface Pro mohol byť úspešný

Napriek kritickému pohľadu množstva používateľov na hybridný systém Windows 8, ako aj vstup Microsoftu na trh s tabletmi sa zdá, že vo výsledku vznikol populárny produkt. Od uvedenia tabletu Surface Windows 8 Pro síce uplynulo len 5 dní, veľa však napovie vypredaná 128 GB verzia tabletu po prvom víkende predaja, podobne ako to bolo pred rokom aj s tabletom iPad. Server eWeek.com sa bližšie pozrel na to, ako sa Microsoftu podarilo zaplniť medzeru na trhu, a výsledok zhrnul do desiatich bodov.

NF99_surface_pro2.jpg

1. Značka: Microsoft

Surface Pro prichádza so systémom Windows 8 - priamym nástupcom Windows 7, Vista a XP, s ktorými pracovali stovky miliónov používateľov na desktopoch a zvykli si na ne. Surface Pro pochádza z rovnakej dielne, a teda softvér s hardvérom by mali byť dokonale zladené.

2. Málo alternatív

Okrem tabletov so systémami iOS a Andorid na trhu ešte nebol žiadny s OS Windows 8, ktorý by zaznamenal výraznejší používateľský ohlas. Pre všetkých fanúšikov zariadení so systémom Windows tu teraz je Surface Pro, ktorý sa môže stať synonymom tabletu na platforme Windows.

3. Podpora aplikácií napísaných pre Windows 8

Keďže androidové zariadenia aj iPad už majú slušnú základňu aplikácií, Microsoft nemohol prísť na trh iba s tabletom Surface RT, pre ktorý neexistuje dostatočné množstvo aplikácií. Model Surface Pro túto nevýhodu nemá, keďže je postavený na platforme Intel, čo mu dáva možnosť spúšťať aplikácie pre Windows 8 aj Windows 7. Microsoft týmto spôsobom využil už existujúce portfólio aplikácií a nemusí tak čakať mesiace či roky na vývojárov, ktorí by sa postupne rozhodli vydávať verzie softvéru pre platformu Surface RT.

4. Veľký displej

Pre mnohých používateľov, predovšetkým z firemnej sféry, môže byť veľkosť uhlopriečky displeja 10,6 palca dostatočný dôvod na kúpu tohto zariadenia. Komfort práce či zábavy na väčšom displeji je značný, najmä ak je vo full HD rozlíšení.

5. Dizajn

Microsoft Surface Pro sa dizajnom zaradil medzi tablety Apple iPad a Google Nexus. Tenké horčíkové telo a kvalitný full HD displej z neho robia pre mnohých absolútnu špičku na trhu s tabletmi.

6. Informácie o tablete Surface sa šíria samy

Tablet Surface Pro zapĺňa momentálne všetky spravodajské IT servery a diskusné fóra. Potenciálnych zákazníkov zaujímajú možnosti tabletu ako aj komfort jeho používania. Samozrejme, značný podiel na takejto publicite má aj Windows 8, keďže zákazníkov zaujíma, či stálo za to vytvoriť jeden systém pre desktopy aj tablety.

7. Funguje na Windows 8

Napriek tomu, že nový operačný systém Windows 8 mnohí používatelia neprijali najlepšie, nakoniec sa rozšíri aj pre OEM licencie v notebookoch. Podobne to bude aj vo firemnej sfére, a keď si naň používatelia zvyknú, budú vnímať prechod z desktopu na tablet bezproblémovo. Rovnaký systém ako na desktope možno začnú brať aj ako značnú výhodu, čo môže byť dôvod, prečo sa rozhodnú práve pre tablet Surface Pro.

8. Veľký dopyt po tabletoch

Dnes chce mať tablet takmer každý používateľ výpočtovej techniky, a preto trh nie je ani zďaleka nasýtený. Od pomerne lacných produktov neznámych značiek až po najdrahší iPad sa kupuje všetko. Populárne sú takisto lacnejšie Kindle Fire od spoločnosti Amazon či tablety Nexus od Google. Pre Microsoft pravdepodobne nebude problém zaradiť sa medzi ostatných výrobcov a získať aj nezanedbateľné percento podielu na trhu.

9. Surface Pro je high-end produkt

Microsoft zamieril svojím produktom vysoko aj vďaka tomu, že ho vybavil výkonnými komponentmi, ktorými priamo konkuruje iPadu. Podobne ako Samsung sa nebál ísť do boja s kedysi dominujúcim iPadom. Dnes, tri roky od vydania prvého iPadu, už používatelia vedia, čo môžu od tabletu čakať, a preto sú ochotní zaň zaplatiť sumu porovnateľnú s cenou výkonného notebooku.

10. Predaj vo veľkých obchodných reťazcoch

Nemenej dôležitý faktor predajnosti zariadení predstavujú veľkí predajcovia koncovým zákazníkom, ktorí produkty Microsoftu predávajú. Existuje totiž množstvo zákazníkov, ktorí prídu do predajne nerozhodnutí a hľadajú jednoducho akýkoľvek tablet. Reťazce ako Best Buy či Staples budú teda po čerstvom uvedení tabletu Surface Pro zákazníkom predstavovať pravdepodobne tento produkt ako tú najväčšiu novinku.

Zdroj: eweek.com
eweek.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Strojové učenie Google TensorFlow bude podporovať Windows

01.12.2016 00:13

V týchto dňoch Google zaviedol podporu operačného systému Windows pre svoje strojové učenie TensorFlow. To bola totiž jedna z prvých požiadaviek, ktoré dostali vývojári po tom, čo z TensorFlow urobili ...

Produkty

Smart okuliare ponúknu cez rozšírenú realitu rovnaké funkcie ako smart hodinky. Uvidíme ich na CES 2017

01.12.2016 00:19

Výrobca Vuzix sa snaží spojiť svet nositeľnej elektroniky s rozšírenou realitou vo svojich inteligentných slnečných okuliaroch Blade 3000. Majú poskytnúť používateľovi priehľadový displej, ktorý v mno ...

Produkty

ASUS ZenFone 3 Max v predaji už aj na Slovensku. S veľkou 4100 mAh batériou dokáže fungovať v pohotovostnom režime až mesiac

30.11.2016 00:07

Spoločnosť ASUS uviedla do predaja nový smartfón ASUS ZenFone 3 Max. Novinka v portfóliu smartfónov ZenFone 3 ponúka 5,2-palcový HD IPS displej, procesor MediaTek a najmä veľkú 4100 mAh batériu, ktorá ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá